۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان از امروز آغاز می‌شود
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان از امروز آغاز می‌شود

مجید جودی سقف وام بلاعوض تامین وسایل مورد نیاز مردم سیل زده سیستان و بلوچستان را ۱۵ میلیون تومان تخمین زد و افزود: کمک های بلاعوض از امروز پرداخت می شود.

به گزارش بازار، مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:‌ نزدیک به ۱۴ هزار واحد روستایی به نوسازی نیازمند است و نزدیک ۸ هزار واحد شهری و روستایی در کل نیازمند مرمت است.

جودی در گفت‌وگو با رادیو گفتگو افزود: میزان خسارات را به دولت اعلام کردیم و تسهیلات و کمک‌های بلاعوض نیز تصویب شده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان، گفت: برای مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان وام و برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است. سقف وام بلاعوض تامین وسایل مورد نیاز مردم هم ۱۵ میلیون تومان است و کمک‌های بلاعوض از امروز به مردم پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از هفته آینده بانک‌ها وام‌های مذکور را در اختیار مردم قرار می‌دهند و پرداخت به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. همچنین سه نفر از خانواده‌های آسیب‌دیده می‌توانند به‌صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند و وام متناسب با پیشرفت کار، آزاد می‌شود.

جودی همچنین از خدمات رایگان برای سیل‌زدگان نظیر آواربرداری خبر داد و افزود: کمک بلاعوض بازسازی مسکن تا ۱۰ روز آینده به مردم اعطا می‌شود.

وی در خصوص روند بازسازی‌ها در استان کرمان و هرمزگان هم گفت: آمار بازسازی این دو استان جزئی است و کار اعطای وام این دو منطقه نیز همزمان با سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

کد خبر: ۳٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha