۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
صدور مجوز تاسیس مهدکودک از طریق سامانه تبادل اطلاعات اصفهان عملیاتی می شود
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان:

صدور مجوز تاسیس مهدکودک از طریق سامانه تبادل اطلاعات اصفهان عملیاتی می شود

اصفهان - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: در تلاش هستیم تا سامانه ملی تبادل اطلاعات به صورت کامل در استان اجرایی شود و بر این اساس به زودی دو مجوز پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و تاسیس مهدکودک به صورت قطعی از طریق این سامانه صادر می‌شود.

جعفر مطلب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در کشور اظهار داشت: تا پیش از این متقاضیان برای اخذ مجوز کسب‌وکار به اداره صادرکننده مجوز مراجعه و درخواست خود را به صورت مکتوب به ثبت می‌رساندند.

وی ادامه داد: اداره مذکور نیز بر اساس ضوابط از سایر ادارات مرتبط، اطلاعات مورد نیاز خود را استعلام و سپس اقدام به صدور مجوز می‌کرد؛ بر اساس آخرین آمارها، میانگین تعداد استعلام‌های یک سازمان برای صدور مجوز، ۱۵ استعلام است که گاه تا ۸۰ استعلام نیز افزایش می‌یابد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار داشت: زمان گیر بودن فرآیند فوق باعث شد وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک همکاری مشترک، پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار را راه‌اندازی کنند. بنابراین متقاضیان دریافت مجوز، با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت و تمامی استعلامات لازم نیز از طریق این سامانه اخذ می‌شود.

ارائه ۶۶ نوع خدمت از طریق مرکز تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات
مطلب زاده با بیان اینکه بیش از ۶۶ نوع خدمت از طریق مرکز تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات قابل ارائه به متقاضیان است، گفت: راه‌اندازی پنجره کسب و کار با بهره‌گیری از خدمات موجود مدت زمان انجام استعلامات را به کمترین حد خود ممکن کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: سامانه ملی تبادل اطلاعات، قابلیت پذیرش هر دو بخش خصوصی و دولتی را دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان درباره وضعیت این سامانه در استان نیز گفت: در تلاش هستیم تا این سامانه به صورت کامل در استان اصفهان اجرا شود و بر این اساس تاکنون دو مجوز پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و تاسیس مهدکودک به شکل قطعی از طریق این سامانه صادر می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha