۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
کمبود پارچه تولید ماسک در کرمان/ تولیدکنندگان در سامانه تجهیزات پزشکی ثبت‌نام کنند
معاون صمت کرمان:

کمبود پارچه تولید ماسک در کرمان/ تولیدکنندگان در سامانه تجهیزات پزشکی ثبت‌نام کنند

کرمان - معاون صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از کمبود پارچه برای تولید ماسک در استان خبر داد و گفت: واحدهای تولید ماسک برای این‌که بتواند پارچه مورد نیاز خود را تامین کند باید در سامانه تجهیزات پزشکی ثبت‌نام کنند.

سینا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این‌که روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در استان کرمان تولید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که استفاده از ماسک اجباری شده و مردم نیز نسبت به قبل استقبال بیشتری برای استفاده از ماسک دارند نیاز به ماسک بالا رفته اما این نیاز منجر به تقاضای بیشتر نشده است.

وی توضیح داد: نیاز ممکن است خیلی بیشتر از ۲۰۰ هزار عدد ماسک که روزانه در استان تولید می‌شود، باشد اما این نیاز هنوز به افزایش تقاضا در بازار منجر نشده زیرا مردم یک ماسک را ممکن است چند روز استفاده کنند و تعدادی نیز از تولیدات خانگی استفاده می‌کنند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: در استان به ماسک نیاز داریم اما منجر به تقاضای جدی در بازار نشده که احتمال می‌دهیم در هفته های آتی تقاضا افزایش یابد و به ماسک بیشتری نیاز خواهیم داشت.

وی از کمبود پارچه برای تولید ماسک در استان خبر داد و یادآور شد: تامین مواد اولیه‌ ماسک به بسیج واگذار شده است.

خسروی گفت: در حال حاضر یک واحد تولیدی ماسک برای این‌که بتواند پارچه مورد نیاز خود را تامین کند باید در سامانه imed.ir ثبت‌نام کند که بسیاری از واحدهای استان این کار را انجام نداده‌اند.

وی تاکید کرد: شرط اصلی برای دریافت پارچه تولید ماسک، ثبت‌نام در  سامانه تجهیزات پزشکی است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به واحدهایی که در استان کار تولید ماسک را انجام می‌دهند، گفت: در حال حاضر نیاز به هیچ‌گونه مجوز سازمان صمت برای تولید ماسک نیست فقط کافی است هر واحد در سامانه imed.ir ثبت‌نام کرده و تاییدیه گرفته باشد و دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز شرایط آن را تایید کرده باشد.

وی با اشاره به قیمت ماسک در استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر قیمت ماسک در استان شناور است و ماسک‌های تولید داخل استان بسته به کیفیتی که دارند بین هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

کد خبر: ۳۱٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha