۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
۸۰ گونه صنعتی در جنگل های مازندران شناسایی شده است
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری:

۸۰ گونه صنعتی در جنگل های مازندران شناسایی شده است

ساری- موسوی، مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با اشاره به اهمیت جنگل های منطقه گفت: بیش از ۸۰ گونه صنعتی در جنگل های منطقه شناسایی شده است.

سید محسن موسوی تاکامی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارش های خوب سال جاری منجر به رویش های خوبی شده است، افزود: این درحالی که گرمایش بالایی را نیز در روزهای آتی تجربه خواهیم کرد و این مسئله بروز حریق را افزایش می دهد.

وی با تاکید براینکه در امر پیشگیری از حریق باید تلاش و برنامه ریزی زیادی داشته باشیم افزود: سطح عرصه های طبیعی ۷۹۴ هزار هکتار جنگل اعلام است.

وی با بیان اینکه بخشی از جنگی های حوزه ثبت جهانی و یونسکو شده است، افزود: این مسئله ارزش و اهمیت جنگل های هیرکانی را نشان می دهد.

موسوی با بیان اینکه بیش از ۸۰ گونه صنعتی در جنگل های منطقه وجود دارد، خواستار توجه برای پیشگیری از بروز حریق در جنگل ها و عرصه های طبیعی شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران یادآور شد: اگر حریق در مناطق صعب العبور رخ دهد با امکانات موجود اطفای آن سخت خواهد بود.

وی درباره امکانات اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی گفت: ۳۱۵ هزار خانوار بهره بردار وجود دارد و ۹۰ درصد مراتع دارای طرح های بهره برداری و مجریان طرح هستند و این بهره برداران کار حفاظت را انجام خواهند داد.

موسوی تاکامی یادآور شد: در حوزه جنگل یکی از خطرات موجود، درختان شکسته وافتاده در داخل جنگل است که با کمترین سهل انگاری دچار حریق می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود ۳۰۰ هزار مترمکعب چوب و درختان افتاده در جنگل ها وجود دارد که نسبت به نشانه گذاری ۷۰ هزار مترمکعب آن اقدام شده است.

کد خبر: ۳۱٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha