۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
۴۰ هزار بچه ماهی تیلاپیا در استخرهای پرورش ماهی استان سمنان رهاسازی شد
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی سمنان:

۴۰ هزار بچه ماهی تیلاپیا در استخرهای پرورش ماهی استان سمنان رهاسازی شد

سمنان- مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه ۴۰ هزار بچه ماهی تیلاپیا در استخرهای پرورش ماهی استان رهاسازی شد، گفت: این نوع ماهی تنها در ۱۴۰ کشور دنیا پرورش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام فلاحی بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه پرورش ماهی یکی از مهم‌ترین طرح‌های جهاد کشاورزی برای ایجاد درآمدزایی و توسعه صادرات است، اظهار داشت: ۴۰ هزار بچه ماهی تیلاپیا در استخرهای پرورش ماهی استان سمنان رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه این نوع ماهی تنها در ۱۴۰ کشور دنیا پرورش داده می‌شود، افزود: ماهی تیلاپیا از گروه ماهیان گرم آبی است که پرورش این‌گونه از ماهی‌ها نسبت به سایر آبزیان برای پرورش مزیت‌های زیادی دارد.

افزایش تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه ماهی تیلاپیا بومی آفریقا و دومین ماهی پرورشی در جهان بعد از کپور ماهیان است، تصریح کرد: این ماهی به علت مقاومت در برابر بیماری‌ها و بی‌نیازی از مواد دارویی در طول دوره پرورش به‌عنوان آبزیان سبز نامیده می‌شوند.

فلاحی بابیان اینکه این نوع ماهی‌ها در آب‌های لب‌شور و غیرمتعارف امکان پرورش دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار استان شامل سمنان، یزد، خراسان جنوبی و قم می‌توانند ماهی تیلاپیا را در استخرهای خود پرورش دهند.

وی با اشاره به اقلیم استان سمنان و ظرفیت مطلوب استخر ذخیره کشاورزی و منابع آبی شور در این منطقه بیان کرد: در آینده شاهد افزایش تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان خواهیم بود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر اینکه پرورش این ماهی در آینده می‌تواند نقش مؤثری در امنیت غذایی کشور داشته باشد، ابراز کرد: دوره رشد سریع و تراکم‌پذیری بالا، ضریب تبدیل مناسب و تکثیر آسان، بازارپسندی مناسب، فیله پذیری، ارزش غذایی مطلوب، نیاز آبی کمتر نسبت به سایر آبزیان و مقاومت نسبت به بیماری‌ها از دیگر مزیت‌های ماهی تیلاپیا محسوب می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha