۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کنترل سفته بازی در بورس املاک و جهت گیری به سمت تولید
کارشناس بازار مسکن مطرح کرد

کنترل سفته بازی در بورس املاک و جهت گیری به سمت تولید

بان، کارشناس تامین مالی ملک گفت: بطورکلی از بحث اقتصاد کلان بخواهید به اقتصاد مملکت نگاه کنید خواهید دید خیلی از سرمایه‌ها در املاک فریز شده و تا به اکنون هم کسی برایش راه حلی نداشته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حسن بان» افزود: از طرفی هم پیمانکاران و شرکت‌های ساختمانی، عمرانی و احداثی را داریم که موارد فنی را دارند اما تامین مالی از طریق بازار سرمایه و پول تاکنون نتوانسته به آن‌ها کمک کند تا بتوانند بخش مسکن و املاک را توسعه دهند.

وی اظهارداشت: عملاً بورس املاک و مستغلات در حال تاسیس است تا یک پلتفرم شفافی را ایجاد کند که هم نهاد حاکمیتی و نظارتی ضمن انجام بحث نظارتی بتوانند اطمینان بخشی لازم را به مردم بدهند و هم پول‌های فریز شده در دست دولت و همینطور در بخش خصوصی و تعاونی، وجوهی را آزاد کنند و این وجوه صرف پروژه‌ها شود.

این کارشناس تامین مالی ملک گفت: شایان توجه است که در این بورس سه بازار وجود دارد بازار اول مربوط به بزرگ املاک‌ها، پروژه‌های ملی و منطقه‌ای است که در عمل سفته بازی در آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: بحث استانداردهای حسابداری پیمانکاران را داریم که در اینجا روی همان شرکت‌های واسط تعریف می‌شوند چه در قالب صندوق پروژه‌ها یا شرکت‌های هیئت امنای پروژه املاک یا فروش خود ملک البته برخی از ملک‌ها ممکن است درآمد داشته باشند و برخی ملک‌ها درآمد ندارند بلکه کاربری شان چیز دیگری است.

حسن بان همچنین اظهارداشت: عملا املاکی که در این بورس طبقه بندی می‌شود یک طبقه مربوط به این موارد است.

وی ادامه داد: طبقه دوم مربوط به سایر ابزارهای مالی و پولی و ابزارهای خارج از بازار پول و سر مایه است مثل جمع سپاری.

این کارشناس تامین مالی ملک گفت: در سازمان بورس در مورد پروژه‌های کوچک‌تر غیرملکی آئین نامه‌ها و دستور العمل هایی در خصوص جمع سپاری داریم اما تا به اکنون در مورد املاک این را نداشته ایم.

وی افزود: در این بورس همچنین آئین نامه‌ای متبلور می‌شود عملا من کارمند و طبقه متوسط جامعه می‌توانم در بحث سرمایه گذاری ملکی وارد و منتفع شوم.

بان در ادامه یادآورشد: بحث سفته بازی عملا در اینجا کنترل، نهادینه و به نفع تولید جهت گیری می‌شود.

کد خبر: ۳۱٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha