۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
۶۰ درصد از سهم دولت در پروژه آزادراه «تهران- شمال» تامین شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۶۰ درصد از سهم دولت در پروژه آزادراه «تهران- شمال» تامین شده است

کرج - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بهره برداری یک باند از منطقه ۲ آزاد راه «تهران-شمال» تا پایان سال در دستور کار است، گفت: ۶۰ درصد از سهم دولت در این پروژه ابلاغ و تامین شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، خیرالله خادمی در جلسه بررسی روند تکمیل پروژه های راه سازی در حوزه البرز که روز سه شنبه در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، افزود: تا حدود ۶۰ درصد از سهم دولت که در این پروژه تعهد شده بود ابلاغ و تامین شده است و مقدار باقی مانده نیز در زمان مقرر اجرایی می شود.

خادمی با اشاره به همراهی خوب استاندار البرز برای تسریع در تکمیل منطقه یک آزادراه تهران شمال گفت: روند اجرای پروژه منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با این ابلاغ از سوی دولت و همچنین تامین مالی از سهم مورد تعهد بنیاد مستضعفان نیز تسریع شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: پیشرفت فیزیکی منطقه ۲ به ۳۲ درصد رسیده و برای یک باند مورد تعهد حدود ۴۰ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تدابیر لازم را برای بهره برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار هزار و ۴۰۰ اندیشیده ایم.

پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه آزادراه «چرمشهر- آبیک»
وی با اشاره به روند تکمیل پروژه آزادراه «چرمشهر-آبیک» به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۱۳ تقاطع غیر همسطح، افزود: این ابر پروژه مشترک در البرز، تهران، قزوین و استان مرکزی بسیار مهم و موثر در شبکه حمل و نقل کشور است.

خادمی عنوان کرد: این پروژه حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره برداری از آن تا پایان سال در دستور کار است و سهم دولت به میزان ۳۸۰ میلیارد تومان است که تخصیص شد.

وی گفت: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است که منابع مالی خوبی را تامین کرده و روند اجرای پروژه مطلوب است که می تواند گره های ترافیکی البرز و تهران را حل می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه «هشتگرد-طالقان»، افزود: این پروژه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مطالبه ای مردمی است که استاندار البرز نیز در این راستا پیگیری جدی دارد.

وی گفت: این پروژه نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس تعهد راه و شهرسازی استان تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

خادمی افزود: راه «هشتگرد-طالقان» علاوه بر کاهش مسیر دسترسی به مبادی اصلی، رونق اقتصادی قابل توجهی نیز برای منطقه دارد.

پروژه های راه سازی البرز نقش حیاتی برای کشور دارند
استاندار البرز نیز در این جلسه گفت: پروژه های راه سازی مهمی که نقش حیاتی برای کشور دارند از استان البرز به ۱۴ استان کشور منتهی می شوند و تمامی آنها به سرعت در حال تکمیل هستند.

عزیزالله شهبازی از همراهی مدیران استان برای تسریع در تکمیل پروژه های استان قدردانی کرد و گفت: برای بهره برداری از پروژه آزادراه «تهران-شمال» همت والایی در دولت و همچنین بنیاد مستضعفان کشور وجود دارد.

شهبازی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی، دولت به تعهدات خود عمل کرده و بلافاصله اعتبارات مصوب را تخصیص داده است و بنیاد مستضعفان نیز در این راستا قول های خود را عملیاتی کرده است.

شهبازی افزود: برای تکمیل پروژه آزادراه «چرمشهر-آبیک» نیز قرارگاه خاتم الانبیا به جد پای کار است و بازدید های مستمر نیز از روند امور صورت می گیرد.

وی گفت: استفاده از فرودگاه پیام نیز به صورت کامل صورت گرفته و دو خطه کردن قطار تهران-قزوین نیز به سرانجام رسید.

کد خبر: ۳۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha