۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
بارش باران در شمال غرب کشور
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد

بارش باران در شمال غرب کشور

احمدی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز احتمال ناپداری هوا وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، معصومه احمدی افزود: با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب به نوار شمالی کشور این مناطق تحت تاثیر قرار می‌گیرد و عمده فعالیت‌های سامانه بارشی در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر و استان گیلان و ارتفاعات غربی استان مازندران خواهد بود. وی ادامه داد: فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه و جمعه ادمه خواهد داشت و بخش‌هایی از شمال غرب کشورمان را نیز در بر می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی گفت: بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و به تدریج گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی نیز تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت و تا پایان هفته رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ارتفاعات البرز مرکزی به خصوص در نواحی شمالی و کوهستانی استان‌هایی مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش‌های خفیف دور از انتظار نیست.

احمدی گفت: در بخش‌های جنوبی کشورمان نیز می‌توان به بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق استان هرمزگان اشاره کرد که رگبار و رعد و برق در این مناطق نیز دور از انتظار نیست.

وی گفت: به لحاظ شرایط دمایی نیز بیشتر مناطق کشورمان روند افزایش دما را پیش رو دارند و تا فردا نیز ادامه خواهد داشت، اما در نوار شمالی کشورمان که بارندگی‌ها آغاز می‌شود کاهش نسبی دما به ویژه در بخش‌های شمالی کشور پیش رو خواهد بود و این کاهش دما می‌تواند پنج تا ۱۲ درجه باشد.

کارشناس هواشناسی گفت: پایان هفته همراه با باد نسبتا شدید خواهد بود به طوری که در استان‌های گلستان و مازندران می‌تواند خسارت‌هایی به بار بیاورد و آب‌های شمالی دریای خزر نیز به واسطه این بادها مواج و متلاطم خوهد بود.

احمدی گفت: وزش باد پدیده غالب در شرق کشور خواهد بود به طوری که در منطقه زابل سیستان و بلوچستان منجر به خیزش گرد و خاک خواهد شد و آب‌های دریای عمان به ویژه در بخش شرقی مواج و متلاطم است.

وی افزود: در تهران وزش باد ملایم و رشد ابر را پیش رو داریم و در نواحی شمالی استان و ارتفاعات بارش‌های خفیف دو از انتظار نیست و دما در گرم‌ترین ساعات ۳۸ تا ۳۹ درجه خواهد بود.

کد خبر: ۳۱٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha