۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
تولید ۷۵۰هزارتن برنج؛ گیلان، رکورد زد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد

تولید ۷۵۰هزارتن برنج؛ گیلان، رکورد زد

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید بیش از ۷۰ محصول مهم و استراتژیک در استان خبر داد و گفت: امسال رکورد تولید برنج تن در استان شکسته شد.

به گزارش بازار، به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، علی درجانی با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی است، گفت: این استان با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی دارای ظرفیت مناسبی در تولید محصولات کشاورزی است و بیش از ۷۰ محصول مهم و استراتژیک در این استان تولید می شود که در ۲۰ محصول حائز رتبه برتر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت: در کشور، حدود چهار میلیون بهره‌بردار کشاورز شناسایی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان طرح بسیج همگام با کشاورز را نمادی برای همکاری و هم‌افزایی تمام نهادها دانست و عنوان کرد: با همت مربیان متخصص بسیجی و همگام بودن با شالیکاران طی مراحل کاشت تا برداشت محصول با اجرای این طرح به صورت پایلوت در ۳۰۰ روستای استان گیلان شاهد افزایش عملکرد بودیم ودر اراضی شالیزاری استان رکورد ۷۵۰ هزار تن تولید برنج ثبت شد.

درجانی به ظرفیت آب‌بندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰درصد آب‌های روان بر اثر بارش باران به دریا می رود و یا خسارت هایی به استان وارد می کند که با مدیریت صحیح می توان از این نعمت الهی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در هنگام تنش آبی بهره برد.

درجانی با اشاره به طرح ساماندهی آب بندان ها پس از دو دهه تاخیر اظهار داشت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح  به همت والای مردم عزیز به‌ویژه ظرفیت عظیم سپاه پاسداران که از حامیان اصلی کشاورزی استان می باشند، نیاز داریم.

وی در پایان طرح بسیج همگام با کشاورز که در حال حاضر درصد کمی از کل اراضی  استان را تحت پوشش قرار م یدهد  قابل اجرا در کل استان و همچنین سراسر کشور دانست و تاکید نمود: امیدوارم با گامی که در این پروژه با هدف هم افزایی و همراهی همه دستگاه ها و مردم برای عبور از مشکلات و افزایش تولید برداشته می شود، بتوانیم این الگو را در راستای رونق تولید به نحو احسن  به اجرا در آوریم.

کد خبر: ۳٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha