۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
۹۰ بنگاه مشاور املاک در زنجان پلمب شدند
رئیس سازمان صمت زنجان:

۹۰ بنگاه مشاور املاک در زنجان پلمب شدند

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان گفت: با نظارت ها و بازرسی های انجام گرفته تنها در ۴۵ روز گذشته بیش از ۹۰ بنگاه مشاور املاک متخلف در استان پلمب شده و ۱۴ مشاور املاک هم به علت فک پلمب به دادسرا معرفی شدند.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه کمیته تنظیم بازار مسکن در زنجان تشکیل شده است، گفت: این کمیته متشکل از سازمان صنعت، معدن وتجارت، اتاق اصناف، دادگستری و اتحادیه مسکن در استان شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: با نظارت ها و بازرسی های انجام گرفته تنها در ۴۵ روز گذشته بیش از ۹۰ بنگاه مشاور املاک بدون پروانه کسب پلمب شده و ۱۴ مشاور املاک هم به علت فک پلمب به دادسرا معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: این افراد به علت اینکه مجازات های انجام شده کم و بازدارنده نبوده اقدام به فک پلمب کرده‌اند و در این میان دادستانی زنجان مجازات سختی برای این افراد پیش بینی کرده است.

فغفوری تاکید کرد: این ۱۴ نفر که اقدام به فک پلمب کرده بودند به دادسرا معرفی شدند و برابر قانون با آن‌ها برخورد می شود.

وی افزود: باید بنگاه‌های مشاور املاک در استان پروانه تخصصی را اخذ کنند و در این میان پروانه کسب تخصصی توسط اداره اسناد نجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، تاکید کرد: تخصصی شدن پروانه کسب برای مشاورین املاک باعث می شود تا فعالیت بنگاه‌ها محدودتر شده و کارها به صورت تخصصی و قانونی صورت گیرد.

فغفوری افزود: بنگاه‌های مشاور املاک باید در فعالیت خود قرار دادهای پرینتی را در دستور کاری خود قرار داده و دارای کد رهگیری باشند که در این زمینه اداره امور مالیاتی به جد در این مورد سخت گیری لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های خدماتی و دفاتر رسمی قضایی به بنگاه‌های املاکی که فاقد کد رهگیری و گواهی نامه هستند خدمات ندهند و این امر باعث می شود جلوی معاملات صوری گرفته شود.

کد خبر: ۳۱٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha