۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کولرهای گازی برق استان بوشهر را می‌بلعند
گرما شدت گرفت؛

کولرهای گازی برق استان بوشهر را می‌بلعند

بوشهر- با شدت گرفتن گرما در استان بوشهر و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی از جمله کولرهای گازی، مصرف برق در استان بوشهر طی روزهای اخیر سیر صعودی داشته است.

بازار؛ گروه استان ها: استان بوشهر در منطقه گرم و خشک کشور قرار گرفته است و این روزها با افزایش دمای هوا و رطوبت، مردم راهی جز پناه بردن به وسایل سرمایشی ندارند.

افزایش تعداد وسایل سرمایشی در این روزها باعث شده تا مصرف برق با افزایش روبرو شود. وسایل سرمایشی نظیر کولرهای گازی بیشترین میزان مصرف برق را در استان بوشهر دارند.

با شدت گرفتن گرمای استان بوشهر، تعداد وسایل سرمایشی بیشتری وارد مدار شده است و استفاده همزمان از این وسایل پرمصرف، بار بسیار زیادی روی شبکه برق وارد می‌کند.

جلوگیری از خاموشی برق در روزهای آینده که بر اساس پیش‌بینی‌ها گرم‌تر از اکنون نیز خواهد بود، نیازمند مدیریت صحیح مصرف برق توسط مردم است.

افزایش گرما و شرجی
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش دمای هوا در سطح استان هستیم که در برخی نقاط این دما تا آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

فرج‌الله شکوهی‌پور به افزایش شرجی و رطوبت هوا در استان اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از نقاط استان بوشهر رطوبت هوا به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی از تدوام این وضعیت در روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: طی روزهای آینده شاهد دمای بالای هوا و شرجی‌بودن استان هستیم.

افزایش مصرف برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در روزهای گرم سال قرار گرفته‌ایم و استان بوشهر نیز شاهد ورود موج گرما است که این موضوع مصرف برق در استان را افزایش داده است.

اردشیری مذکوری با اشاره به اینکه میزان افزایش دما در استان بوشهر بیش از دیگر نقاط کشور پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: میزان مصرف برق به ازای هر درجه افزایش دما، به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۵۰ مگاواتی مصرف برق به ازای هر درجه افزایش دما اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده شاهد اوج‌گیری مصرف برق در استان بوشهر باشیم.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای افزایش دمای استان، طی روزهای آینده شاهد افزایش ۱۵۰ مگاوات مصرف برق در استان خواهیم بود و پیک مصرف در نیمه مردادماه به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات می‌رسد

مصرف بالای وسایل سرمایشی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای افزایش دمای استان، طی روزهای آینده شاهد افزایش ۱۵۰ مگاوات مصرف برق در استان خواهیم بود و پیک مصرف در نیمه مردادماه به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات می‌رسد.

وی ضمن تقدیر از مدیریت مصرف برق توسط مردم، تصریح کرد: با تغییر ساعات کاری ادارات و همکاری و مشارکت مردم در مدیریت مصرف برق شاهد کاهش ۸۸ مگاواتی مصرف برق استان نسبت به سال قبل هستیم.

مذکوری ادامه داد: برآورد اولیه نشان می‌داد مصرف برق در استان بوشهر به هزار و ۹۸۳ مگاوات برق برسد ولی با مدیریت مصرف مشترکان و همکاری مردم میزان پیک‌مصرف برق در استان بوشهر به هزار و ۸۹۵ مگاوات رسید.

لزوم کاهش مصرف در ساعات پیک
وی ساعت اوج مصرف را بین ۱۳ تا ۱۷ دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود مردم همکاری لازم را برای مدیریت مصرف برق داشته باشند و در این ساعات از وسایل کم‌مصرف استفاده کنند.

بیشترین مصرف برق در استان بوشهر مربوط به وسایل سرمایشی است که تنظیم دمای کولرها روی ۲۴ درجه کمک زیادی به کاهش مصرف برق خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف برق در استان بوشهر مربوط به وسایل سرمایشی است، تصریح کرد: استفاده از نور خورشید در روز و تنظیم دمای کولرها روی ۲۴ درجه کمک زیادی به کاهش مصرف برق خواهد کرد.

تغییر ساعت کاری برای کاهش مصرف برق
استاندار بوشهر از تغییر ساعت کاری برای کاهش مصرف برق در استان خبر داد و بیان کرد: ساعت شروع کاری ادارات استان بوشهر از شش و نیم صبح است و تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت.

عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه این تغییرات به پیشنهاد شرکت توزیع نیروی برق انجام شده است، افزود: با صرفه جویی در مصرف برق انتظار می‌رود شاهد جلوگیری از نوبت‌بندی و قطع برق باشیم.

وی همکاری و مشارکت مردم در کاهش مصرف برق را ضروری دانست و اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم در ساعات اوج مصرف کمترین تعداد وسایل برقی را روشن کنند.

مردم نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در کاهش مصرف برق دارند و با استفاده از شیوه‌های صحیح مصرف می‌توانند نقش مهمی در مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی داشته باشند.

کد خبر: ۳۰٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha