۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
اقتصاد گردشگری در اردبیل با احداث هتل رونق می‌گیرد
استاندار اردبیل:

اقتصاد گردشگری در اردبیل با احداث هتل رونق می‌گیرد

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: اقتصاد استان اردبیل با احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره رونق مضاعفی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو عصر روز دوشنبه در جریان بازدید از روند احداث هتل چهار ستاره در خیابان حافظ اردبیل اظهار کرد: یکی از پایه‌های اقتصادی حوزه گردشگری افزایش مراکز اقامتی و پذیرایی است که اگر به شکل استانداردهای جهانی انجام شود، جذب گردشگر نیز با سهولت بیشتر و انگیزه بالاتر انجام خواهد شد.

وی به تمرکز هتل‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی در سرعین به عنوان قطب گردشگری ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرهای همجواری نظیر اردبیل، نیر و نمین باید احداث مجموعه‌های گردشگری نظیر هتل‌های پنج ستاره انجام شود تا فرآیند حضور و ماندگاری گردشگران ارتقا یابد.

استاندار اردبیل به احداث هتل چهار ستاره در خیابان حافظ اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه در ۱۰ هزار مترمربع در حال احداث است که در طبقات مختلف با ۴۰ اتاق استاندارد برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در حال آماده شدن است و در کنار آن پارکینگ و مجموعه‌های غذاخوری نیز در این پروژه تعبیه شده است.

بهنامجو با بیان اینکه تا پایان امسال این هتل چهار ستاره در اردبیل راه‌اندازی می‌شود، افزود: قرار است تا ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مرحله اول برای این پروژه پرداخت شود.

وی احداث هتل پنج ستاره شورابیل را نیز یادآور شد و بیان کرد: این پروژه نیز به عنوان اولین هتل پنج ستاره استان در حال اجرا است که امیدواریم در نقطه گردشگری شورابیل اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن با امکانات و فضای مناسب پذیرایی گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در کنار این مجموعه‌ها سالن بزرگ همایش‌ها نیز طراحی و احداث می‌شود تا در مجتمع تفریحی – توریستی شورابیل شاهد برگزاری آئین‌های ملی و مذهبی باشیم.

بهنامجو از صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری در اردبیل خبر داد و بیان کرد: صدور مجوز به سرعت و با سهولت در حال انجام است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این زمینه باید نهایت همکاری و همراهی را در کمک و مساعدت به سرمایه‌گذاران انجام دهد.

کد خبر: ۳۰٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha