۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
نهاوند تولید کننده ۷۰ درصد گشنیز کشور/ فرصت صادراتی را دریابیم
فیلم استان‌ها

نهاوند تولید کننده ۷۰ درصد گشنیز کشور/ فرصت صادراتی را دریابیم

همدان - در حالی نهاوند تولید کننده ۷۰ درصد گشنیز کشور است که هنوز خبری از راه اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول نیست و فرصت های صادراتی یکی پس از دیگری از دست می دهد تا سود کشاورزان عاید دلالان شود.

به گزارش خبرنگار بازار، گشنیز گیاه خوش عطری است که به شکل‌های برگ، ساقه و تخم گشنیز استفاده می‌شود و به‌واسطه داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان سرشار از خواص درمانی است و فواید آن به‌قدری زیاد است که لقب گیاه معجزه‌آسا را به آن داده‌اند چراکه برای کاهش کلسترول، درمان التهاب و مشکلات پوستی و تنظیم فشار خون کاربرد دارد و یک سبزی درمانی و همه‌فن‌حریف است.

در استان همدان که به قطب تولید برخی گیاهان دارویی شهره است نهاوند امتیازدار کشت گشنیز است به طوری که ۹۰ درصد تولید گشنیز استان همدان و حدود ۶۵ درصد تولید گشنیز کشور در این منطقه انجام می‌شود اما با این حال مشکلاتی گریبانگیر تولیدکنندگان این بخش است.

فرماندار نهاوند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان نهاوند با میزان تولید ۶۵ تا ۷۰ درصد نیاز کشور به گشنیز قطب تولید این محصول محسوب می‌شود.

مرادناصری افزود: یکی از مشکلات کشاورزان گشنیز کار شهرستان نهاوند نبود صنایع تبدیلی است و همین امر موجب شده ۱۰۰ درصد تولیدات شهرستان خام فروشی شود و ارزش‌افزوده آن به دست واسطه‌ها برسد.

کد خبر: ۳۰٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha