۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
موثرترین راه عمق بخشی به بازار، عرضه اولیه است
مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد مطرح کرد

موثرترین راه عمق بخشی به بازار، عرضه اولیه است

عشقی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد گفت: اصلاح بازار، رفتاری است کاملا منطقی و اگر بازار رفتاری غیر از این داشته باشد، روندی غیراصولی و غیرکارشناسی خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، جواد عشقی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، با بیان مطلب بالا اظهار داشت: به طور کلی، قیمت ها در بازار سرمایه نیاز به اصلاح دارند، به طوری که طی چند روز گذشته شاهد بودیم قیمت برخی سهم ها در بازار، روندی اصلاحی در پیش گرفتند و پیش بینی می کنم که در آینده ای نزدیک شرایط متعادل تری را داشته باشند.

وی در این خصوص افزود: همانطور که شاهد بودیم، بسیاری از سهم ها که رشد چشمگیری داشتند، طی این روزها، با صف‌های فروش همراه شدند؛ البته که رفتارهای احساسی هم در برخی از این صف ها مشاهده می شود. اما تعادل خرید و فروش بسیار خوب است.

عشقی نژاد با اشاره به مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، تصریح کرد: صندوق ها بهترین محل برای سرمایه گذاری سهام داران تازه وارد و همچنین افرادی است که فرصت کافی برای بررسی و تحلیل بازار سرمایه را ندارند.

مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در خصوص عمق بخشی به بازار اشاره داشت: به نظر من موثرترین راه عمق بخشی به بازار، عرضه اولیه است چون بازارسرمایه جزیی جدا شده از اقتصاد کشور نیست. حجم نقدینگی موجود، عدم رونق سایر بازارها، تورم، نرخ سود سپرده بانکی پایین تر از تورم، رکودِ همراه با تورم و همچنین نوسان های ارزی، حاکی از این است که منابع مالی برای کمک به تولید و صنعت باید به سمت بازار سرمایه هدایت شوند.

وی در ادامه گفت: اجازه برای تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه با نرخ های شناور، یا نزدیکی نرخ با بازده بازار، که در قالب ای تی اف بوده است، در قالب همان روش هایی قرار بگیرد که شرکت های بزرگ به سمت آنها تمایل پیدا کنند.

عشقی نژاد در خصوص حمایت دولت از بازار سرمایه گفت: اگر به بودجه سال ۹۹ دقت کنید، سمت هزینه‌ها و مخارج در جای خودش است، سمت درآمدی قطعا با فاصله زیادی از آنچه که در بودجه آمده است، احتمال تحقق دارد، بنابراین به نظر می رسد که دولت توجه زیادی به بازار سرمایه دارد.

کد خبر: ۳۰٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha