۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
شرکت ملی نفت ۱۲ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها امضا می‌کند
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

شرکت ملی نفت ۱۲ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها امضا می‌کند

کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نتایج امیدبخش حاصل از مطالعات فناورانه دانشگاه تهران در میدان نفتی آزادگان، گفت: در ادامه این روند و با امضای قراردادهایی جدید، مطالعات فناورانه ۱۲ میدان نفت و گاز به پنج دانشگاه واگذار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، مسعود کرباسیان امروز (دوشنبه، ۳۰ تیرماه) در مراسم امضای قرارداد تکمیل طرح توسعه آزادگان جنوبی، با بیان این مطلب افزود: با امضا شدن این قراردادها می‌توان ادعا کرد هیچ میدان بزرگ هیدروکربوری در کشور وجود ندارد که توسعه آن بدون قرارداد همکاری مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر در کشور دنبال شود.

وی با اشاره به امضای قراردادهای مطالعه فناورانه ۹ میدان نفتی با هشت دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور (دولت یازدهم)، ارزش این قراردادها را حدود ۲۹۲ میلیارد تومان و ۱۹ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: با ابلاغ وزیر نفت به چهار شرکت اصلی مبنی بر الزام انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، شرکت ملی نفت ایران این قراردادهای پژوهشی را امضا کرد که نتایج خوبی نیز در بر داشته است.

همکاری با شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در آزادگان ادامه می‌یابد
معاون وزیر نفت با بیان اینکه قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی در این مرحله با هدف افزایش ظرفیت تولید تا ۳۲۰ هزار بشکه امضا شده است، ادامه داد: این ظرفیت در مرحله بعد باید به ۶۰۰ هزار بشکه برسد و به این منظور، مذاکرات قراردادی توسعه این میدان با شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میدان آزادگان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی ایران است، نفت درجای این میدان را بیش از ۳۳ میلیارد بشکه عنوان کرد و گفت: بخش عمده این نفت یعنی بالغ بر ۲۷ میلیارد بشکه در میدان آزادگان جنوبی قرار دارد.

کرباسیان با بیان اینکه کشف و آغاز توسعه میدان آزادگان به دوره نخست وزارت مهندس زنگنه در نفت مربوط می‌شود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، ظرفیت تولید این میدان به ۱۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است و با اجرای قرارداد تکمیل توسعه، تولید روزانه ۳۲۰ هزار بشکه طی ۳۰ ماه محقق می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین پتروپارس در طرح تکمیلی توسعه میدان آزادگان جنوبی و احداث کارخانه فرآورش مرکزی (CTEP) به عنوان بزرگ‌ترین واحد فرآورشی نفت و گاز در کشور گفت: شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار عمومی (GC) در این قرارداد حاضر خواهد شد. شرکت ملی نفت در تأمین منابع مالی این طرح، با وجود همه کمبودهایی که با آن روبه‌روست، کمک خواهد کرد. تلاش می‌کنیم اعتبار مورد نیاز در قالب اوراق و دیگر روش‌های تأمین سرمایه حاصل شود تا پتروپارس بتواند به تعهدهای قراردادی خود عمل کند.

قرارداد تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی و احداث کارخانه فرآورش مرکزی صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ تیرماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بین شرکت‌های مهندسی و توسعه نفت (کارفرما) و پتروپارس (پیمانکار) امضا شد.

میدان نفتی آزادگان جنوبی به عنوان مهم‌ترین میدان مشترک منطقه غرب کارون در مجاورت مرز عراق و در حدود ۸۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

کد خبر: ۳۰٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha