۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
آغاز داووس ۲۰۲۰، به نام انقلاب صنعتی چهارم
جشن تولد ۵۰ سالگی مجمع جهانی اقتصاد

آغاز داووس ۲۰۲۰، به نام انقلاب صنعتی چهارم

پنجاهمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد (WEF) با حضور رهبران اقتصادی و سیاسی از سراسر دنیا در داووس سوئیس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی ترکیه، پنجاهمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد (WEF) با حضور رهبران اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان با شعار « شکل‌دهی به ساختار جهانی در عصر انقلاب صنعتی چهارم» در داووس سوئیس آغاز شد.

در این اجلاس ۵ روزه (۲۱ تا ۲۵ ژانویه)، ۳۰۰۰ تاجر، سیاستمدار، استاد دانشگاه و نماینده بنیادهای مردم‌نهاد از ۱۱۷ کشور حضور خواهند یافت.

جهانی شدن، بهداشت روانی، تغییرات اقلیمی، کاهش رشد اقتصادی در چین و اقتصاد جهانی، جنگ های تجاری، بحران سوریه و یمن، رشد عوامفریبی، بحران مهاجرت، مبارزه با فقر و برگزیت از جمله موضوعات قابل بحث در اجلاس داووس خواهد بود.

گفتنی است  ترزا می، نخست وزیر انگلستان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از غایبان این اجلاس خواهند بود. بیش از ۶۰ کشور مانند آلمان و ژاپن در سطح رئیس دولت و حکومت در اجلاس داووس ۲۰۱۹ شرکت می‌کنند.

شایان ذکر است که همچنین بر اساس گزارش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،  محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس نمی‌رود. در حالیکه خبرگزاری رویترز خبری مبتنی بر عدم دعوت رسمی ظریف به این اجلاس منتشر کرده بود. به همین منظور سخنگوی وزارت خارجه ایران در توییتی به زبان انگلیسی نوشت که به دنبال دعوت رسمی و شخصی، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه "کاملا آماده شرکت در مجمع جهانی اقتصاد امسال بود. متاسفانه تغییر یکجانبه از سوی مجمع جهانی اقتصاد در برنامه‌ریزی که دو طرف بر سر آن توافق کرده بودند، شاید برای رسیدن به همین هدف، مانع از شرکت او شد. یک فرصت برای گفت‌وگو از دست رفت. "


 

کد خبر: ۳٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha