۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
جهش شرکت‌های دانش بنیان به سمت توسعه است/ساخت دستگاه حفر تونل در قزوین
بازار گزارش می دهد؛

جهش شرکت‌های دانش بنیان به سمت توسعه است/ساخت دستگاه حفر تونل در قزوین

قزوین- شرکت های دانش بنیان فعال در استان قزوین نشان داده اند که علی رغم تمام مشکلات اقتصادی و تحریم ها هنوز می توانند به توسعه اقتصادی استان و حتی کشور کمک کنند و حتی برخی از این کشورها در سال جاری که سال سخت اقتصادی است توانسته اند به دستاوردهایی نیز دست یابند

مریم کشاورز مسعودیان؛ بازار: شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین اگرچه از اصلی‌ترین ستون‌های توسعه و پیشرفت اقتصادی در کشورهای توسعه یافته هستند اما در چند سال گذشته با بی‌مهری‌های زیادی مواجه شدند، بی‌مهری‌هایی که امروز با تغییر مسیر اقتصادی کشور و قرار گرفتن در راه اقتصاد تکنولوژی محور با تغییر نگرش مدیران به روزهای پایانی خود می‌رسد.

رشد شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین حتی در شرایطی که  مهر بی‌مهری‌ها  را روی پیشانی خود داشتند نیز متوقف نشد، تا جایی که توانست کشور، اقتصاد و مسیر توسعه را به سمت خود متمایل کند و اکنون شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از اصلی ترین ستون های مسیر توسعه و پیشرفت تلقی می شوند.

با این شرایط حالا که دست دوستی مردم، دولت ها و حاکمیت به سمت این شرکت های دانش بنیان جوان محور دراز شده است، میتوان امیدوار بود روزهای روشن تری در انتظار این شرکت ها باشد، در این شرایط شرکت های دانش بنیان شهر دانشگاهی و جوان قزوین توانسته جهش شگفت انگیزی در عرصه های مختلف را داشته باشد. افزایش تعداد این شرکت ها، افزایش محصولات تولیدی و ایجاد فازهای توسعه شرکت های دانش بنیان استان قزوین طی سال جاری شاهدی بر این مدعاست

شرکت دانش بنیان قزوینی دستگاه تونل سازی می سازد
روز گذشته بود که خط تولید یک شرکت دانش بنیان قزوینی  با حضور رضا نقی پور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید  این شرکت دانش بنیان با ساخت دستگاه‌های حساس حفاری و تونل سازی با قدرت حفر تونل ۲ هزار و ۲۷۰ میلی‌متر توانسته است در بسیاری از پروژه های خط انتقال آب و فاضلاب کشور فعالیت کند.

علی محمد صاحب مدیرعامل شرکت دانش بنیان ساخت دستگاه‌های تونل سازی درباره این شرکت می گوید:پیش از این کشور ایران برای تامین ماشین آلات حفاری و تونل سازی نیازمند کشورهای دیگر بود که با ایجاد این خط تولید واسبتگی ما در این حوزه به طور کامل قطع می‌شود لذا اگر بتوانیم در تولید این دستگاه ها به خودکفایی برسیم قطعا از خروج سرمایه زیادی از کشور  جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه شرکت ما اکنون بعد از سه سال فعالیت  به مرحله تولید این دستگاه‌ها رسیده است و  امروز محصولات ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آذربایجان صادر می شود، ابراز کرد:  طراحی و ساخت ماشین‌های تی بی ام و میکرو تی بی ام حفاری برای اولین بار در کشور  در این واحد انجام شده است و  میتواند جهشی بزرگ در تولید محصولات  این چنینی در کشور باشد.

دانش بنیان‌ها تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند
رضا نقی پور رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به عزم جدی دولت برای حمایت از واحدهای دانش بنیان اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان امروز نیازمند حمایت مالی و تسهیلات هستند که در این خصوص اقدامات تسهیلگرانه خوبی در کشور انجام شده است.

نقی پور با اشاره به اینکه  با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تسهیلات پرداختی به این واحدها با شرایط آسان انجام خواهد شد و وثایق بانکی  نیز برای این افراد با تسهیلات در نظر گرفته شده است، گفت:  تحقق شعار سال  قطعا با تسهیلگری در مسیر فعالیت دانش بنیان ها امکان پذیر است و جز با همراهی دولت با این شرکت ها نمیتوان به این امر دست یافت.

وی با بیان اینکه  صنایع پیشرفته کشور امسال ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و قطعا با شرایط اعتباری حاکم بر کشور توان پرداخت این اعتبارات را نخواهیم داشت، ابراز کرد: در شرایطی که بودجه کشور انقباضی تعیین شده است نمیتوان انتظار داشت در همه ابعاد با دست باز هزینه کنیم  ولی میتوانیم شرایط را تسهیل کنیم و با همراهی با این واحدها بخش هایی از این هزینه ها را  به صورت  مشارکتی تامین کنیم.

دریافت تسهیلات از سوی ۱۵ شرکت دانش بنیان قزوینی
رئیس سازمان صمت استان قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به معرفی ۱۵ شرکت دانش بنیان قزوینی به صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته کشور بیان کرد: این شرکت های قزوینی با رسیدن به شاخص ها توانستند به این صندوق معرفی شوند.

عزیزالله افضلی بیان کرد:  استان قزوین چهارمین استانی بود که در کشور توانست صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را در استان دایر کند و از این رو ظرفیت های ویژه دانش بنیان ها در استان شرایط مناسبی را برای توجه به این حوزه ایجاد کرده است.

وی افزود: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان قزوین امروز به صورت جدی افزایش یافته است و قطعا میتوانیم با همراهی و مساعدت با این واحدها روزهای خوبی را برای تکنولوژی و دانش بنیان های کشور رقم بزنیم.

در نهایت باید گفت علی رغم تمام فرصت‌های ویژه ای که شرکت‌های دانش بنیان دارند باید دید حمایت‌ها از آن‌ها تا چه سطحی ارتقا می یابد. به نظر می رسد ارتقای حمایت از دانش‌بنیان‌ها بسته به نگاه مدیران استان قزوین و سراسر کشور داشته باشد.

کد خبر: ۳۰٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha