۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه نیروگاه انرژی خورشیدی این دانشگاه افتتاح شد، گفت: تأمین ۲۰ درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا نقدی شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به میزبانی مجتمع فرهنگی دفاع مقدس سمنان ضمن بیان اینکه نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان افتتاح شد، اظهار داشت: این نیروگاه با ظرفیت ۱۰ کیلووات احداث شد و تأمین ۲۰ درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه در دستور کار است.

وی با اشاره به ظرفیت این دانشگاه در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: دانشگاه فنی‌ حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با چهار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است، افزود: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

نقدی بابیان اینکه ۶۰ درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل‌تأمل اشتغال ۶۳ درصدی فارغ‌التحصیلان دست یابد.

وی با اشاره به‌ضرورت افزایش ۲۰ درصدی کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در چهار مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ‌موزه تهران برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند، برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تشکیل کارگروه مشترک با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌منظور ارائه الگو فعالیت فرهنگی ویژه استادان و دانشجویان می‌تواند نقش مؤثری در تحقق این هدف ایفا کند.

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه نهادی پویا در حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و همه ما وظیفه‌داریم که به بهترین شکل ممکن دستاوردها و نتایج خوب هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به‌خصوص دانشجویان منتقل کنیم.

کد خبر: ۳۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha