۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
بازسازی ۳۸۶ واحد خسارت‌دیده از سیل آذربایجان‌شرقی نیازمند ۱۳۰ میلیارد ریال است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی:

بازسازی ۳۸۶ واحد خسارت‌دیده از سیل آذربایجان‌شرقی نیازمند ۱۳۰ میلیارد ریال است

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سیل اخیر به ۳۸۶ واحد مسکونی شش شهر استان خسارت وارد کرد، گفت: بازسازی این واحدها به ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، حافظ باباپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جاری شدن سیل عصر شنبه ۲۱ تیر سال جاری در شهرستان های چاراویماق، بستان آباد، مراغه، مرند، عجب شیر و شبستر، افزود: در پی این سیل حدود ۴۹ واحد شهری و ۲۰۸ واحد روستایی نیاز به تعمیر و ۱۵ واحد شهری و ۱۱۴ واحد روستایی نیز در این شهرستان ها نیاز به احداث دارند.

وی یادآوری کرد: برای احداث و تکمیل واحدهای خسارت دیده شهری و روستایی ۱۰۰ میلیارد ریال بصورت تسهیلات کم بهره پنج درصد و ۳۰ میلیارد ریال نیز بصورت وام و کمک بلاعوض پرداخت می شود و امید است با حمایت دولت اعتبار مورد نیاز در سریع ترین زمان ممکن تخصیص یابد تا عملیات اجرایی واحدهای آسیب دیده شروع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، گفت: این سیل همچنین به بخش های کشاورزی و باغی، تاسیسات زیربنایی، راه های روستایی، معابر، اماکن دامی، معابر و ابنیه فنی شامل دیوار ساحلی و پل بین مزارع این شهرستان ها خسارت زد.

باباپور، با اشاره به اینکه پس از این رویداد، کارشناسان بنیاد مسکن بلافاصله به اتفاق دیگر دستگاههای اجرایی خدمات رسان در منطقه حاضر شده و اقدام به بازگشایی مسیل ها و لایروبی رودخانه ها کردند، ادامه داد: در روزهای آینده از سوی دستگاههای متولی و زیربط برآورد خسارت به امورات زیربنایی مشخص شده و بلافاصله بعد از تخصیص اعتبار، کارهای اجرایی همه روستاهای خسارت دیده تا پایان بازسازی انجام می شود.

کد خبر: ۳۰٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha