۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
بررسی مشکلات ایران‌خودرو و سایپا در خارج از کشور
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی وزارت خارجه مطرح شد

بررسی مشکلات ایران‌خودرو و سایپا در خارج از کشور

انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از بررسی مشکلات نمایندگی‌های خارجی ایران خودرو و سایپا در جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی این وزارت‌خانه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی وزارت امور خارجه در تشریح جزئیات این نشست، گفت: یکی از محورهای مورد بررسی سفر وزیر امورخارجه به عراق و سفر آینده نزدیک نخست وزیر عراق به ایران بود، همچنین مسائل اقتصادی فی مابین و حساسیت‌هایی که وزارتخانه‌های مختلف درباره همکاری‌های اقتصادی با عراق دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

انصاری ادامه داد: بحث مشکلات ایران خودرو و سایپا در کشورهایی که نمایندگی دارند، با محوریت بحث عراق و سوریه در دستورکار جلسه امروز بود؛ امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل و فصل کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: وزارت امور خارجه آمادگی دارد تا حقوق ایرانخودرو و سایپا را در همه کشورهایی که نمایندگی دارند، استیفا کند. این استیفا حقوق به طور ویژه در چارچوب و با موافقت نامه‌هایی که بین ایران و آن کشورها وجود دارد، خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات دو خودرو ساز ایرانی در خارج از مرزها، اظهار داشت: بعضی از مشکلات مطرح شده به روابط بین دو کشور مربوط می‌شود؛ مثلا مشکلاتی که در مرزها وجود دارد، بعضی از مرزهای برای روزهای محدودی باز هستند و درخواست خودروسازان بود که مرزها مدت زمان طولانی تری در هفته باز باشند، تا بتوانند با سرعت بیشتری کالاهای خودشان را به کارخانه هایشان برسانند.

انصاری افزود: یکی از این دو کشور مورد اشاره، محدودیت‌هایی برای رساندن قطعات و تولید خودرو در آن کشور ایجاد کرده است که باید از راه دیپلماسی مسائل را دنبال کنیم و ببینیم مشکل کجاست؛ این کشور اعلام کرده است، تولید خودرو در اولویت شان نیست و ما باید ببینیم علی رغم موافقت نامه‌های موجود چه مشکلی در این زمینه وجود دارد.

کد خبر: ۳۰٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha