۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
صنوف و مشاغل پرخطر در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی استان سمنان تعطیل می‌شود
از امروز به مدت یک هفته؛

صنوف و مشاغل پرخطر در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی استان سمنان تعطیل می‌شود

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: صنوف و مشاغل پرخطر در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی استان از امروز به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان بابیان اینکه صنوف و مشاغل پرخطر در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی استان از امروز به مدت یک هفته تعطیل می‌شود، اظهار داشت: شهرستان سرخه با وضعیت زرد، شهرستان‌های سمنان، دامغان و آرادان با وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمسار و مهدی‌شهر با وضعیت قرمز در شیوع کرونا هستند.

وی با اشاره به لیست مشاغل پرخطری که در این مدت تعطیل می‌شوند، افزود: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های زبان، موسیقی و ...، کلاس‌های تقویتی مدارس، کتابخانه‌ها و سینماها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، فعالیت باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی در لیست مشاغل پرخطر قرار دارند که تمامی آن‌ها باید از هرگونه فعالیت در این هفته پرهیز کنند.

برخورد جدی با متخلفان
معاون استاندار سمنان و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان در ادامه گفت: بازرسان صنفی همواره در حال رصد و پایش این صنوف هستند و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت این قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

خجسته پور بابیان اینکه تمامی مراسم‌ اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، همایش‌ها و مجامع صنفی، فصلی و دوره‌ای در شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیز لغو خواهد شد، اعلام کرد: برگزاری نماز جماعت در تمامی مساجد و نمازخانه‌های این شهرستان‌ها نیز ممنوع است.

وی خواستار مشارکت و همراهی آحاد مردم برای عبور از این بحران و مهار ویروس کرونا شد و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی ازجمله بانک‌ها، فروشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

کد خبر: ۳۰٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha