۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
خرید تضمینی ۱۳۳هزار و ۳۲۶ تُن گندم در استان تهران
رییس جهاد کشاورزی تهران خبر داد؛

خرید تضمینی ۱۳۳هزار و ۳۲۶ تُن گندم در استان تهران

تهران- ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران از افزایش ۳۰ درصدی خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان استان خبر داد و گفت: طی سال جاری تا کنون ۱۳۳هزار و ۳۲۶ تُن گندم خریداری شده است.

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار بازار، از افزایش ۳۰ درصدی خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان تهران خبر داد و گفت: طی سال جاری تا کنون ۱۳۳هزار و ۳۲۶ تُن گندم در استان خریداری شده است.

وی افزود: ۱۱ مرکز خرید در استان تهران به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تحت نظارت دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی خرید گندم از کشاورزان را با نرخ تضمینی و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان برداشت گندم استان امسال به ۲۲۶هزارتن برسد گفت: نرخ تضمینی هر کیلو گندم دو هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است.

ذوالفقاری عنوان داشت: برداشت گندم در استان تهران از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد و امسال از وضعیت بسیار خوبی در محصول گندم برخوردار هستیم.

وی اظهار داشت: سالیانه ۴۳ هزار هکتار زمین در سطح استان تهران زیر کشت گندم می‌رود که حداقل ۲۵۰ هزار تن گندم برداشت شده و در سیلوها نگهداری و برای عرضه به دست متقاضیان می‌رسد.

کد خبر: ۳۰٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha