۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
آغاز برداشت محصول آلو قطره طلا از باغ های همدان
فیلم استان‌ها

آغاز برداشت محصول آلو قطره طلا از باغ های همدان

همدان- این روزها برداشت محصول آلو قطره طلا از باغ های همدان آغاز شده و این محصول از باغ های شهرستان های مختلف استان برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آلو یکی از مهمترین محصولات باغی تولیدی در استان همدان است و سرانه تولید آلو در استان همدان به ۹ کیلوگرم می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با بازار با بیان اینکه از ۷۷ هزار و ۵۸ هکتار باغ در استان همدان دو هزار و ۱۳۹ هکتار آن باغ آلو است، گفت: باغ آلو در تمام مناطق استان همدان موجود است اما تویسرکان با داشتن ۵۸۶ هکتار و فامنین با داشتن ۱۱ هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین مساحت باغ آلو در سطح استان همدان را دارا هستند و اسدآباد با سرانه تولید ۱۸ کیلوگرم بیشترین سرانه تولید آلو در سطح استان و کشور را به خود اختصاص داده است.

منصور رضوانی جلال گفت: استان همدان دارای رتبه پنجم کشور در زمینه تولید آلو است و مهمترین ارقام تولیدی آلو در استان همدان «آلو بخارا»، «آلو قطره طلا»، «آلو سیاه» و «آلوی سانتروزا» است.

وی افزود: ۷۰ درصد آلوی تولیدی در استان همدان در صنایع تبدیلی استفاده می‌شود و ۳۰ درصد باقیمانده نیز به صورت تازه خوری به مصرف می‌رسد.

کد خبر: ۳۰٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha