۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
 کالاهای بخش سلامت در اولویت خریدهای آنلاین
نتیجه نظرسنجی پی دبلیو سی منتشر شد؛

کالاهای بخش سلامت در اولویت خریدهای آنلاین

با همه گیری بیماری کووید ۱۹  و با توجه به پروتکلهای بهداشتی، مردم برای خریدهای خود بیش از پیش به سمت خریدهای آنلاین  روی آورده اند و کالاهای بخش سلامت در اولویت خریدها قرار دارد

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «بیرنس ریویو» در گزارشی نوشت: براساس نظر سنجی Global Consumer Insights Survey  موسسه پی دبلیو سی(PwC)، اولویت خرید آنلاین رو به رشد است، کالاهای در زمینه مراقبت از سلامت جسمی و روانی  از جمله  اولویت ها شده است، در حالی که  میزان خرج عمیقا تحت تأثیر کاهش درآمد شخصی قرار دارد.

 با تغییر رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۲۰، به دنبال شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹، سه روند عمده  سازگاری دیجیتالی، نگرانی از سلامتی و  میزان پایداری را بیش از موارد دیگر برجسته شده است.

- ۴۵ درصد از مصرف کنندگان جهانی معتقدند مراقبت های بهداشتی یکی از سه دلیل مهم برای زندگی در یک شهر است.

- ۶۹ درصد از مصرف کنندگان جهانی بیشتر روی سلامت روان و بهزیستی متمرکز هستند.

• ۴۳ درصد از مصرف کنندگان جهانی انتظار دارند که مشاغل در قبال تأثیرات محیطی خود پاسخگو باشند.

در حالی که خرید از فروشگاه خواروبار فروشی انتخاب  نخست است، بیش از یک سوم از مصرف کنندگان (۳۵ درصد) هم  معتقدند این روند را ادامه خواهند داد.  میهای آنیتا پارتنر، سرپرست بخش  خرده فروشی و مصرف کننده  PwC رومانی گفت: این همه گیری مزایای خرید آنلاین و  و تغییر رفتار و عادات مصرف کننده در مدت زمان کوتاه را  نشان داده است. انتظار می رود این روند سرعت یابد  و باعث شده تا، شرکت ها و خرده فروشان را تحریک کند تا شیوه فعالیت خود را  بازنگری کنند. به احتمال زیاد، ما در حال بدست آوردن یک تجربه کانال  همه کاره هستیم که خریدهای آفلاین و بیشتری  را زودتر از آنچه انتظار می رود با خرید آنلاین  ادغام کنیم.

در مورد کالاهای غیر غذایی، قبل از همه گیری، در مقایسه با خرید آنلاین هنوز غالب بودند و ۴۷ درصد از مصرف کنندگان اظهار داشتند که روزانه یا هفتگی از فروشگاه ها به صورت مرسوم خرید می کردند در مقایسه با خرید از طریق تلفن همراه (۳۰ درصد) و رایانه (۲۸ درصد). در حالی که در مقایسه با قبل از هم گیری، خرید آنلاین کالاهای غیر غذایی شاهد افزایش چشمگیر بوده است: خرید از طریق  تلفن همراه ۴۵ درصد و خرید از طریق رایانه  ۴۱ درصد.

 با تغییر رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۲۰، به دنبال شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹، سه روند عمده  سازگاری دیجیتالی، نگرانی از سلامتی و  میزان پایداری را بیش از موارد دیگر برجسته شده است.

 تغییر اولویتها به کالاهای بخش سلامتی 
تمرکز بر مراقبت ها بهداشتی  افزایش یافته است، به طوری که  ۵۱ درصد از مصرف کنندگان شهری معتقدند که با همه گیری کووید ۱۹، بیشتر در بخش مراقبت از سلامت روانی و بهزیستی، سلامت جسمی و رژیم غذایی متمرکز هستند.  ساکنان شهری که پس از شیوع مورد بررسی قرار گرفته اند، ایمنی (امنیت) و مراقبت های بهداشتی را به عنوان اولویتهای  کیفیت زندگیشان نسبت به اشتغال مهم تر می دانند که به ترتیب  ۴۹  و ۴۵درصد در مقایسه با اهمیت شغل که ۴۵ درصد بوده است.

روکساندرا تارلسکو، شریک بخش خرده فروش و مالیات بر مصرف کننده، PwC رومانی توضیح می دهد که علاقه مصرف کنندگان به سلامتی، رفاه، رژیم غذایی رو به افزایش است و همچنین  سفارشات  صنایعی که محصولات و خدمات را در این دسته بندی ها ارائه می دهند، افزایش یافته است و در عین حال که بر روی عادات مصرف عمومی تأثیر خواهد گذاشت زیرا مردم انتظار دارند که همه تولید کنندگان و تامین کنندگان توجه بیشتری بهداشت، ایمنی، پایداری داشته باشند.  

تأثیر همه گیری  در هزینه های شخصی
قبل از شیوع بیماری، اعتماد  و اطمینان مصرف کننده بسیار بالا بود و تقریباً نیمی (۴۶درصد) از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که انتظار داشتند در ۱۲ ماه آینده هزینه بیشتری را خرج کنند. بعد از شروع شیوع بیماری، افراد، ۴۰درصد کاهش درآمد را در نتیجه از دست دادن شغل گزارش کردند. علاوه بر این، درصد کسانی که گفته اند قصد دارند در طی چند ماه کمتر هزینه کنند، تقریباً دو برابر شده است و تعداد کسانی که گفتند می خواهند بیشتر خرج کنند، بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

- ۴۱درصد اظهار داشتند که صورتحساب خانگی آنها (به عنوان مثال، غذا، گرمایش خانه، برق) افزایش یافته است.

- ۴۰درصد کاهش درآمد خانوار را به دلیل کمبود کار / از دست دادن شغل و یا  کاهش ساعت ها کاری تجربه کرده اند.  

-  ۱۸درصد کاهش درآمد و افزایش صورتحساب خانگی را گزارش دادند.

 همچنین در حال حاضر، مصرف کنندگان هزینه کمتری را در بیشتر دسته بندی محصولات غیر غذایی صرف می کنند، بیشترین کاهش در لباس و کفش (۵۱درصد) و تجهیزات ورزشی (۴۶درصد).

نقش مصرف کننده  در رفتار های زیست محیطی 
در نتایج نظرسنجی صورت گرفته قبل از بیماری همه گیر،  ۴۵درصد از پاسخ دهندگان می گویند که هر وقت ممکن است از استفاده از پلاستیک اجتناب می کنند، ۴۳درصد انتظار دارند که مشاغل در قبال تأثیرات زیست محیطی خود پاسخگو باشند و ۴۱درصد انتظار دارند که خرده فروشان کیسه های پلاستیکی و بسته بندی ها را از بین ببرند. موارد. جالب اینجاست که وقتی از مشتریانی که بیشترین مسئولیت رفتارهای پایدار را در شهر خود مربوط به چه افرادی است، پرسیدیم، ۲۰درصد «مصرف کننده»، در حالی که ۱۵درصد " «تولیدکننده» را انتخاب کردند.

گفتنی است بررسی جهانی گلوبال کاستومر اینسایت سروی  پی دبلیو سی، یازدهمین بررسی متوالی پی دبلیو سی در مورد مصرف کنندگان در سطح جهانی است. به طوری که در این راستا  PwC دو نظرسنجی آنلاین جداگانه انجام داده است، اولین نظرسنجی پاسخهای حاصل از ۱۹هزار و ۹۸ مصرف کننده از ۲۷ کشور یا  منطقه  و ۷۴ شهر را بین ماههای آگوست و سپتامبر ۲۰۱۹  بوده و نظرسنجی دوم پاسخ های ۴۴۴۷ مصرف کننده از ۹ کشور یا منطقه و ۳۵ شهر را بین آوریل و مه ۲۰۲۰ جمع آوری کرده است.

کد خبر: ۳۰٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha