۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مرمت بلادشاپور اختصاص یافت
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مرمت بلادشاپور اختصاص یافت

یاسوج- سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مرمت بلادشاپور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید صفایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در محل میراث فرهنگی استان افزود: از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد ریال جذب شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری، بافت تاریخی دهدشت از ردیف اعتباری ملی برخوردار شده است، گفت: تملک، مرمت و محصور کردن بافت و ایجاد روشنایی از برنامه‌های میراث فرهنگی استان برای برای ساماندهی بلاد شاپور است.

صفایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرحهای عمرانی مهمی در استان در بخش گردشگری در حال اجرا است، گفت: از مهمترین طرح های عمرانی گردشگری در استان چشمه بلقیس چرام، برم الوان بهمئی، پارک جنگلی و خاک دون  بویراحمد، اقامتگاه بندان، بیژن یک سی سخت و بلاد شاپور است.

وی تصریح کرد: در مجموع به طرح های عمرانی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

صفایی گردشگری را از پتانسیلهای مهم استان در راستای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: گردشگری صنعتی است که ظرفیت های زیادی برای ایجاد بسیاری از کسب و کارهای کوچک دارد و می تواند به توسعه اشتغال زایی کمک کند.

وی افزود: در راستای افزایش ظرفیت کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه گردشگری و همچنین ایجاد مشاغل گوناگون در این حوزه، می توان، در کنار امکانات و مزیت­های بومی، گردشگری در استان را به یک صنعت درآمدزا تبدیل کرد.

کد خبر: ۳۰٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha