۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
فعالیت ۴۷۰ معدن در آذربایجان غربی/ ایجاد واحدهای فرآوری در اولویت است
رییس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

فعالیت ۴۷۰ معدن در آذربایجان غربی/ ایجاد واحدهای فرآوری در اولویت است

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۴۷۰ معدن در سال گذشته در استان گفت: ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در اولویت سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی ظهر شنبه در جلسه ای با مدیران حوزه معدن استان در محل این سازمان اظهار داشت: در سال گذشته ۴۷۰ معدن در استان فعالیت می کردند که میزان اشتغال در این واحدها، پنج هزار و ۷۹ نفر بوده است.

وی ادامه داد: درآمد و عواید حاصل از استخراج معادن استان باید در زندگی و معیشت مردم مناطق معدن خیز استان به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته، در زمینه اشتغال زایی برای افراد بومی و ثروت آفرینی محسوس باشد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان افزود: برای توسعه رشد اقتصادی در کشور و استان در وضعیت فعلی باید به سمت استفاده بهینه از دو مزیت اساسی مرزی بودن استان و ذخایر غنی معدنی موجود حرکت و برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان حداکثر استفاده را بکنیم.

بابایی تصریح کرد: جهت جلوگیری از تخریب بی رویه عرصه های ملی و منابع طبیعی استان و مخدوش کردن چشم انداز زیست محیطی طبیعت استان باید در زمینه اکتشافات و استخراج معادن از افراد دارای دانش فنی و اهل فن استفاده کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: به منظور ایجاد ارزش افزوده در حوزه معدن استان و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و همچنین جهت ایجاد اشتغال پایدار در استان، ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی به خصوص در معادن بزرگ و یا نزدیک به معادن یک نیاز اساسی بوده و در اولویت کاری سازمان قرار دارد.

بابایی به یکی از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: واگذاری سینه کار عملیاتی به معدنکاران به شرط بازسازی سینه کار و یا دیگر نقاط فاقد مواد معدنی محدوده خواهد بود و سازمان نیز به شرط بازسازی و احیا، ارایه خدمات خواهد کرد.

کد خبر: ۳۰٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha