۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
قیمت ماسک صنعتی ۱۳۰۰ تومان و ماسک کارگاهی ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است
دبیر ستاد مقابله با کرونا وزارت صمت:

قیمت ماسک صنعتی ۱۳۰۰ تومان و ماسک کارگاهی ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است

گلپور، دبیر ستاد مقابله با کرونا وزارت صنعت گفت: طبق برآورد انجام شده میزان موجودی ماسک بهداشتی در کشور حدود ۱۸ تا ۳۰ میلیون عدد است و هم اکنون علاوه بر تولیدات کارگاهی، صنفی و گروه های جهادی، در بخش تولیدات صنعتی، روزانه بیش از ۶ میلیون عدد ماسک تولید و عرضه می شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، جمشید گلپور افزود: هنوز بخشی از ماسک های وارداتی که در دوره تشدید کرونا وارد کشور شده، تعیین تکلیف نشده است و با وجود فرآهم شدن مقدمات کار هنوز به انبارهای ذخیره ماسک منتقل نشده اند.

وی در خصوص ضروریات نظارت بر روند توزیع و عرضه ماسک در داروخانه ها توضیح داد: پیش از مصوبه هفته گذشته ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صمت، تمام فرآیند توزیع ماسک در کشور در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

گلپور اعلام کرد: با توجه به حجم تولیدات در بخش های مختلف صنعتی، کارگاهی، صنفی و تولیدات گروه های جهادی، مشکلی بابت تامین ماسک در کشور وجود ندارد و طبق معمول روند توزیع ادامه خواهد یافت.

وی گفت: تولیدات گروه های جهادی به صورت مستقیم از طریق مبادی تعریف شده در بازار، ایستگاه های عرضه ماسک و مراکز مشخص توزیع می شود، اما تولیدات بخش صنعتی در اختیار وزارت بهداشت بوده و براساس حواله صادره از سوی آن وزارتخانه توزیع می شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت افزود: پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الزام استفاده از ماسک در کشور، با تعریف شرایط ویژه تولید مواد اولیه و ماسک و فرآیند توزیع آن را به صورت الکترونیکی تعریف کردیم.

گلپور اضافه کرد: سامانه جامع تجارت داخلی مبنای اجرای این فرآیند است و روند توزیع مواد اولیه به مراکز مختلف تولیدی باید به صورت روزانه ثبت شود و این رویه طی یک هفته اخیر عملیاتی شده و نظم خوبی در این بخش حاکم است.

وی ادامه داد: به عبارتی در فرایند ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت داخلی، تولید مواد اولیه و تولید ماسک و همچنین توزیع آن از ابتدا تا انتها به صورت سیستمی و قابل رصد در حال انجام است که با تعریف این فرآیند جلوی عرضه خارج از شبکه و حتی در مواردی که گزارش قاچاق ماسک شده بود؛ نیز گرفته شده است

دبیر ستاد مقابله با کرونای وزارت صمت گفت: طبق تعریف کار بخش کارگاهی و گروه‌های جهادی مسئولیت تولید و تامین و توزیع این کالا را در سطح خرده فروشی برعهده گرفته اند و تولیدات صنعتی که بالغ بر ۶ میلیون عدد در روز است از طریق داروخانه ها و فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور عرضه می شود.

گلپور افزود: در مرحله تامین و توزیع بخش داروخانه ها نیز همان شرکت های پخش قبلی که مسئولیت کار را برعهده داشتند طبق روال پیشین به کار خود ادامه می‌دهند و صرفاً در مصوبه اخیر این موضوع تاکید شده است که ماسک تحویل داده شده به هر فروشگاه زنجیره ای یا داروخانه باید حتماً اطلاعاتش در سامانه جامع تجارت داخلی ثبت شود و قیمت مصوب عرضه نیز باید حتما رعایت شود.

وی اعلام کرد: قیمت مصوب ماسک های صنعتی ۱۳۰۰ تومان است و قیمت مصوب ماسک های کارگاهی نیز ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است که این قیمت مصرف کننده می باشد؛ در صورت بروز هرگونه تخلف افراد می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۲۴ شکایت خود را اعلام نمایند تا از بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان های صمت استانها به موارد رسیدگی کنند.

گلپور در پایان گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۰ تا ۱۱ میلیون عدد ظرفیت تولید ماسک در کشور ایجاد شده است.

کد خبر: ۳۰٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha