۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در شیراز ۲۵ درصد افزایش یافت

نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس در شیراز ۲۵ درصد افزایش یافت

شیراز- نرخ جدید کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی شیراز با افزایش ۲۵ درصدی اعلام شد.

به گزارش بازار، در لایحه جدید ارائه شده توسط کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری این کلانشهر در زمینه تعیین نرخ کرایه جابه جایی مسافر در ناوگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی با رای موافق اعضا تایید شد.

بر اساس این لایحه کرایه اتوبوس و مینی بوس با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و و نرخ تاکسی های گردشی با ازای هر کورس ۱۲۰۰ تومان تعیین شد و نرخ کرایه تاکسی های بی سیم، ترمینال‌ها، راه آهن و فرودگاه نیز با رشد ۳۰ درصدی نسبت به تابستان گذشته همراه بود.

رییس ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شیراز در گفتگو با بازار با یادآوری اینکه پیش از این اعلام شده بود تاکسی ها به بهانه کرونا حق افزایش قیمت خودسرانه را ندارند، افزود: این افزایش قیمت ربطی به کرونا و تعطیلی‌ها ندارد، بلکه طبق قانون و بر اساس نرخ تورم همه ساله افزایش قیمت به‌صورت کارشناسی محاسبه و به شورای شهر شیراز اعلام می‌شود.

مسعود حسن شاهی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت پیشنهادی سازمان تاکسیرانی توسط شورای شهر تعدیل و به به فرمانداری اعلام شده است افزود: افزایش قیمت پس از بررسی فرمانداری و اعلام عمومی قابل اجراست و تا آن زمان نرخ کرایه همانند قبل محاسبه می شود.

وی یادآور شد: این افزایش قیمت همه ساله در اردیبهشت ماه صورت می گرفت و در سال جدید به دلیل شرایط ویژه و تعطیلی کسب و کارها در دوران کرونا پس از چند ماه و در تیرماه این افزایش قیمت اعلام و در دستور کار قرار گرفت.

رییس ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شیراز در ادامه گفت : این افزایش کرایه بصورت سنواتی و با در نظر گرفتن تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی در زمینه حمل و نقل در نظر گرفته شده است افزود: طبق اخرین آمار بانک مرکزی نرخ تورم در حوزه حمل و نقل ۴۹ درصد اعلام شده است.

حسن شاهی در پاسخ به اینکه این افزایش کرایه بی تردید در استفاده شهروندان از تاکسی تاثیر منفی خواهد گذاشت و نارضایتی مردم را در زمان تعطیلی و رکود ناشی از ویروس کرونا در پی خواهد داشت گفت: این مورد کاملا دووجهی است و باید از دو زاویه بررسی شود، همانطور که افزایش کرایه برای شهروندان دشواری های خود را با توجه به سطح درامد و کسب و کار به همراه خواهد داشت اما از سوی دیگر باید شرایط زندگی و درامد رانندگان تاکسی و اتوبوس هم مد نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به گرانی بی رویه لوازم مصرفی و یدکی اتوبوس و تاکسی افزود: علاوه بر هزینه های تعمیرات و استهلاک وسایل نقلیه عمومی ، رانندگان و خانوده ایشان هم به عنوان شهروندان شیراز با همان مشکلات جاری اقتصادی روبرو هستند.

رییس ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شیراز با یادآوری اینکه شرایط اقتصادی رانندگان تاکسی و اتوبوس با توجه به وجود رانندگان و خودروهای شخصی، چندان مساعد نیست، گفت: همان‌طور که افزایش قیمت کالای مورد نیاز خانوارهای شیراز در زندگی و معیشت ایشان تاثیر مستقیم داشته است رانندگان تاکسی و اتوبوس نیز با همین مسائل روبرو هستند.

حسن شاهی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در دوران کرونا از خانواده های حمل و نقل عمومی افزود: در طی این مدت بسته معیشتی و حمایتی توسط سارمان به بیش از پنج نفر از شاغلین این حوزه اهدا شده است و در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواد ضدعفونی و موارد مورد نیاز در جایگاه‌های سوخت تهیه و توزیع شده است.

کد خبر: ۳۰٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha