۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
انتقال سالانه ۶۳۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه خانه همدان به پتروشیمی هگمتانه
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان عنوان کرد:

انتقال سالانه ۶۳۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه خانه همدان به پتروشیمی هگمتانه

همدان - ستوده؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اختصاص سالانه ۶۳۰ هزار مترمکعب از پساب تصفیه خانه همدان به پتروشیمی هگمتانه از اتمام طرح مطالعاتی خط انتقال پساب به پتروشیمی هگمتانه خبر داد.

منصور ستوده در گفتگو با بازار با اشاره به اتمام طرح مطالعاتی خط انتقال پساب تصفیه خانه شهر همدان به پتروشیمی هگمتانه، بیان کرد: اوایل آغاز پروژه احداث پتروشیمی هگمتانه، این شرکت مجوز حفر و بهره‌برداری از دو حلقه چاه را صادر کرده بود که با اُفت سطح آب‌های زیرزمینی، این دو چاه کم آب شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: پتروشیمی هگمتانه صنعتی بزرگ و در اشتغال‌زایی از تأثیر بسزایی برخوردار است، بنابراین پس از پیگیری‌های فراوان از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران، خوشبختانه با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان توانستیم سهمی از پساب فاضلاب تصفیه خانه همدان را برای این صنعت بزرگ و اشتغال اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: مقرر شد از تصفیه خانه شهر همدان حدود ۲۰ لیتر در ثانیه به این شرکت پساب داده شود و به جای استفاده از آب چاه‌ها، سالانه حدود ۶۳۰ هزار مترمکعب پساب برداشت کند.

ستوده افزود: در این راستا جلسات متعددی در شرکت آب منطقه‌ای همدان، آبفا و همچنین در استانداری برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام پذیرفت و در نهایت شرکت مهندسین مشاور آبان پژوه برای انجام مطالعات خط انتقال پساب معرفی و پس از اتمام مطالعات مقرر شد از محل تصفیه خانه فاضلاب همدان تا پتروشیمی، خط انتقالی را به ظرفیت حدود ۲۰ تا ۴۰ لیتر در ثانیه را طراحی کنند.

طول مسیر خط انتقال پساب به پتروشیمی حدود ۱۱.۲ کیلومتر است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بابیان اینکه طول مسیر خط انتقال پساب به پتروشیمی حدود ۱۱.۲ کیلومتر است، بیان کرد: بخش عمده‌ای از مسیر خط انتقال پساب به پتروشیمی هگمتانه از حریم خط انتقال پساب به نیروگاه می‌گذرد و بخش دیگر نیز از مسیر حریم خط انتقال گاز می‌گذرد، بنابراین این پروژه به تملک چندانی نیاز ندارد.

ستوده اظهار کرد: مطالعات مشاور به اتمام رسیده و شرکت پتروشیمی در حال انتخاب پیمانکار است تا خط انتقال را اجرا کند.

وی گفت: این خط به یک ایستگاه پمپاژ کوچک نیز نیاز دارد تا اختلاف ارتفاع تصفیه خانه شهر همدان تا شرکت پتروشیمی هگمتانه را برطرف کرده و حدود ۳۰ تا ۴۰ متر آب را پمپاژ کند.

کد خبر: ۳۰٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha