۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ورود پتروشیمی به تولید چادر مشکی اتفاق خوبی است
دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس:

ورود پتروشیمی به تولید چادر مشکی اتفاق خوبی است

نیک بین، دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس اظهار داشت: زمانی که دولت راسا به حوزه تولید ورود پیدا می‌کند، چرخه تولید برهم می‌خورد و تجربه ثابت کرده است که بخش خصوصی باید در عین حمایت‌های مختلف بتواند کارهای خود را پیش ببرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حمیدرضا نیک‌طبع گفت: تولیدکنندگان ایران نتوانسته‌اند خودشان را به بخش پیتروشیمی نزدیک کنند و درخواست تامین مواد را ارائه دهند، اما رسانه‌های مختلف شاخک‌های پتروشیمی‌ را فعال کرد و این موضوع را تا حد زیادی پیش برد.

وی با اشاره به این که در تولید چادر مشکی پتروشیمی بخش مهمی را بر عهده دارد، اظهار داشت: «پتروشیمی» و «ریسندگی» و «ذوب‌ریزی» و «تابندگی» و «بافندگی» و «رنگ‌رزی» و «تکمیل» و «مصرف‌کننده» فرآیندهای تولید چادر مشکی را شامل می‌شوند.

دبیر بخش صنعت کارگروه مد و لباس افزود: سرمایه‌گذارانی که به حوزه سرمایه‌گذاری در چادر مشکی ورود پیدا کرده‌اند، جای تقدیر دارند.

وی با اشاره به این که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ی چادر مشکی ایران است، عنوان کرد: امیدوارم که با اتفاقات جدید ما بتوانیم چادر مشکی را به قیمت پایین‌تری در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم.

حمیدرضا نیک‌طبع تاکید داشت: «تاب نخی» در فرآیند تولید چادر مشکی اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که مصرف‌کننده از چادر مشکی استقبال می‌کند.

وی با بیان این که قیمت تمام شده‌ی چادر مشکی در ایران بالاتر از کشورهای خارجی است، تصریح کرد: کارخانه‌های ایرانی با موضوعاتی از جمله بیمه و کارگر و قوانین تولید در کشور درگیر هستند و همین موضوعات باعث می‌شوند تا قیمت تمام شده‌ی کالا افزایش پیدا کند، در حالی که اکثر تولیدکننده‌های خارجی مشکلات متعددی برای تولید ندارند و می‌توانند با قیمت پایین‌تری نسبت به ایران چادر مشکی را تولید کنند.

این فعال حوزه نساجی با اشاره به این که صنعت چادر مشکی به حمایت معنوی نیاز دارد، افزود: شایسته است که مسئولین و متولیان حوزه چادر مشکی، با تشویق‌هایی اندک به تولید چادر مشکی در ایران کمک کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که دولت راسا به حوزه تولید ورود پیدا می‌کند، چرخه تولید برهم می‌خورد و تجربه ثابت کرده است که بخش خصوصی باید در عین حمایت‌های مختلف بتواند کارهای خود را پیش ببرد.

حمیدرضا نیک‌طبع با اشاره به عدم وجود چادر مشکی در اکثر فروشگاه‌های کشور، توضیح داد: در حال حاضر چادر مشکی فقط در محله شاه‌عبدالعظیم و یا یک مرکز فرهنگی در آزادگان به فروش می‌رسد.

وی افزود: چادر مشکی باید در فروشگاه‌های بسیار متعدد مورد فروش قرار بگیرد.

کد خبر: ۳۰٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha