۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
رشد ۱۵ درصدی اعتبارات خراسان شمالی در استفاده متوازن از امکانات کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خبر داد:

رشد ۱۵ درصدی اعتبارات خراسان شمالی در استفاده متوازن از امکانات کشور

بجنورد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از رشد ۱۵ درصدی اعتبارات استان در استفاده متوازن از امکانات کشور در بودجه سال آینده خبر داد.

حسن پارسی پور امروز در گفتگو با بازار با بیان اینکه ۱۷ آذرماه جاری لایحه بودجه ۹۹ توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد، گفت: امسال بودجه جاری استان برای ۲۴ دستگاه اجرایی ۲۲۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال آینده با رشد ۱۵ درصدی به ۲۵۹ میلیارد تومان برای ۲۳ دستگاه اجرایی است.

به گفته وی، چون یکی از دستگاه های اجرایی استان ملی شده و اعتبارات ملی دریافت خواهد کرد به همین دلیل ۲۴ دستگاه اجرایی به  ۲۳ مورد رسیده است.

وی همچنین با اشاره به رشد پنج درصدی اعتبارات عمرانی خراسان شمالی در بودجه سال آینده اظهار کرد: این استان با قرار گرفتن در جایگاه ۱۴ کشوری ۵۸۴ میلیارد تومان اعتبار عمرانی دارد.

پارسی پور افزود: به دلیل کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، سهم استان از ردیف سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی از ۷۰ میلیارد تومان بودجه امسال به ۳۵ میلیارد تومان در بودجه سال آینده رسیده است.

وی اضافه کرد: کاهش بودجه از ردیف سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی شامل تمام استان ها و کشور است و تنها مختص به این استان نیست چراکه لایحه بودجه سال ۹۹ بدون وابستگی به نفت بسته شده است.

پارسی پور، با اشاره به بودجه ۳۳۷ میلیارد تومانی استان در استفاده متوازن از امکانات کشور در بودجه سال آینده با رشد ۱۵ درصدی گفت: اعتبار خراسان شمالی در ردیف ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده ۳۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با رشد ۳۵ درصدی و اعتبارات تملک دارایی های استانی ۱۶۳ میلیارد تومان با رشد ۴۴ درصدی در بودجه سال ۹۹ است.

کد خبر: ۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha