۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
رونق صادرات محصولات کشاورزی در گرو ارتقای کیفیت محصولات
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

رونق صادرات محصولات کشاورزی در گرو ارتقای کیفیت محصولات

نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: صادرات محصولات کشاورزی موجب توسعه، پویایی، فعالیت و نوآوری حوزه کشاورزی می‌شود زیرا باید محصولات این بخش در بازار جهانی رقابت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص نقش حوزه کشاورزی در صادرات غیرنفتی، گفت: توسعه صادرات غیر نفتی طی دهه‌های گذشته به آرزوی کشور تبدیل شده و متاسفانه وابسته به نفت و درآمدهای نفتی هستیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در صادرات غیر نفتی در کنار صادرات محصولات معدنی  دارد، عنوان کرد: صادرات محصولات کشاورزی موجب توسعه، پویایی، فعالیت و نوآوری حوزه کشاورزی می‌شود زیرا باید محصولات این بخش در بازار جهانی رقابت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی تراز تجاری کشور را مثبت می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه به دلیل واردات برخی اقلام مانند نهاده‌های دامی، دانه‌های روغنی و شکر تراز تجاری کشور منفی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، با تاکید بر اینکه متاسفانه درآمدها نفتی کشور به جای هزینه در بخش‌های زیرساختی در موارد جاری هزینه شده است، خاطرنشان کرد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی باعث می‌شود تا ضریب خود اتکایی کشور نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

کد خبر: ۳۰٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha