۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
استارت ساخت ۵۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید از پایان تیر ماه
معاون وزیر شهرسازی در گفتگو با بازار خبر داد

استارت ساخت ۵۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید از پایان تیر ماه

طاهرخانی، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز احداث ۵۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید از پایان تیر ماه جاری خبر داد و گفت: پیمانکاران احداث مسکن ملی در شهرهای جدید انتخاب شده اند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار مسکن تولید و احداث شود که در مجموع قرار است عملیات احداث مسکن ملی در شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی باشد. لین واحدهای مسکونی در ۲۱ شهر جدید برنامه ریزی شده است که صورت بگیرد.

عمده این شهرهای جدید در حاشیه کلانشهرها قرار دارند و قرار است این طرح بزرگ ملی در شهرهای پردیس، اندیشه، پرند، هشتگرد، فولادشهر، بهارستان، گلبهار، مجلسی، صدرا، بینالود، عالیشهر، سهند، مهاجران، سیراف، علوی، امیرکبیر، شیرین شهر، رامین، رامشار، ایوانکی و تیس اجرا شود. طبق گفته ها و وعده های داده شده مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی قرار است تا سال ۱۴۰۰ این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تولید و تحویل شود.

آغاز عملیات احداث ۵۰ هزار مسکن ملی از چند روز آینده
حبیب الله طاهرخانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن دارای شقوق مختلف است که در قالب طرح اقدام ملی مسکن، قالب مشارکتی با بخش خصوصی از سال گذشته آغاز شده و از برنامه جلوتر است گفت: ساخت مسکن در قالب پروژه های مشارکتی در طرح اقدام ملی مسکن حتی به تحویل هم نزدیک شده اند. بطوریکه در شهریور ماه امسال یک سری از بلوک ها در شهر جدید اندیشه و پرند برنامه ای برای تحویل واحدها خواهیم داشت.

وی پیشتر گفته بود: در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر پرند و پردیس ۳۸۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد. بر این اساس ۲۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پرند و ۱۳۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید پردیس احداث خواهد شد.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن برخی از متقاضیان ثبت نام کرده اندکه در این روش در حال حاضر کار پالایش در حال انجام است و در تلاش هستیم عملیات احداث ۵۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید از پایان تیر ماه آغاز خواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت مسکن خارج از قالب مشارکتی در طرح اقدام ملی مسکن و در قالب ثبت نامی ها آغاز شده است؟ گفت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن برخی از متقاضیان ثبت نام کرده اندکه در این روش در حال حاضر کار پالایش در حال انجام است و در تلاش هستیم عملیات احداث ۵۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید از پایان تیر ماه آغاز خواهد شد.

با این انتخاب پیمانکاران در حقیقت مسیر و عملیات اجرایی احداث ۵۰ هزار مسکن ملی در قالب ثبت نامی ها از چند روز آینده آغاز می شود

وی با بیان اینکه پیمانکاران این ۵۰ هزار واحد مسکونی انتخاب شده اند گفت: با این انتخاب پیمانکاران در حقیقت مسیر و عملیات اجرایی احداث ۵۰ هزار مسکن ملی در قالب ثبت نامی ها از چند روز آینده آغاز می شود.

طاهرخانی در خصوص واحدهای مسکن مهر نیز گفت: در شهرهای جدید ۳۵۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده بود که ۳۳۵ هزار واحد مسکونی در مرحله اتمام نازک کاری است. در حال حاضر حدود ۵۵ هزار واحد مسکونی مهر نیز در وضعیت آماده و تحویل داریم که بحث های تامین زیرساخت آنها نیز هنوز وجود دارد و حل نشده است.

کد خبر: ۳۰٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha