۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
ذخیره گندم قزوین تا پایان امسال به ۲۲۰ هزار تن می‌رسد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

ذخیره گندم قزوین تا پایان امسال به ۲۲۰ هزار تن می‌رسد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ذخیره گندم استان قزوین تا پایان امسال به بیش از ۲۲۰ هزار تن می‌رسد که هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار تن از این ذخیره سازی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پدافند غیر عامل استان قزوین که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در استانداری قزوین  برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه پدافندی در کشور مسئله  مدیریت منابع غذایی و امنیت غذایی کشور است که گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: استان قزوین نیز با توجه به جمعیت این استان و  سهمی که استان قزوین  در تامین امنیت غذایی سایر استان های کشور دارد  هر ساله تلاش می کند تا  کیفیت و کمیت تولید این محصول را افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای گندم در استان قزوین به بیش از ۴۲۰ هزار تن رسیده است و نگرانی در این خصوص در استان وجود ندارد.

خمسه گفت: در حال حاضر نیمی از این ظرفیت در استان  استفاده شده است و  پیش بینی می شود تا پایان فصل بتوانیم نزدیک به ۵۰ هزار تن دیگر برداشت و ذخیره سازی گندم داشته باشیم.

وی گفت: تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین به صورت تضمینی خریداری شده است که نسبت به سال گذشته رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: نگرانی در خصوص تامین گندم در استان وجود ندارد و هم اکنون همه توان و عزم استان برای مدیریت این اوضاع متمرکز شده است.

ذخیره سازی کالاهای اساسی در قزوین اجرایی شده است
محمد افشار مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ذخیره سازی کالاهای اساسی در قزوین گفت: با توجه با احتمال شیوع دوباره کرونا در استان ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام شده است و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

وی بیان کرد: ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای گندم در استان نیز افزایش یافته است و تلاش شده تا استاندارد سازی های لازم صورت گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین افزود:  در حوزه پدافندی همه نیازهای موجود برنامه ریزی  و مدیریت صورت گرفته است  و آماده مقابله با  مشکلات احتمالی هستیم.

کد خبر: ۳۰٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha