۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
سطح گلخانه‌های لرستان افزایش می‌یابد/ برداشت ۳۲۰ هزار تن گندم از مزارع
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سطح گلخانه‌های لرستان افزایش می‌یابد/ برداشت ۳۲۰ هزار تن گندم از مزارع

لرستان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه توسعه و گسترش گلخانه‌ها از برنامه‌های اشتغال محور سازمان است گفت: ۳۲۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اسفندیار حسنی مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه و گسترش گلخانه‌ها از برنامه‌های اشتغال محور سازمان است، اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ها از ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی بخش کشاورزی است که با تمام توان از آن حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم در استان افزود: میزان خرید گندم از کشاورزان لرستانی تا پایان تیرماه ۱۲۳ هزار و ۳۵۹ تن بوده است، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۵۰ مرکز خریداری شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت گندم، مقدار ۳۲۰ هزار تن خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی در استان لرستان، خوشبختانه تاکنون ۲۴ رقم گندم در مناطق گرمسیری، معتدل و سردسیر استان کشت شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری عدم پراکنش مطلوب بارندگی در فصل بهار به ویژه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مسبب تنش خشکی و کاهش عملکرد مزارع دیم استان گردید با این وجود کیفیت گندم‌های تولید شده از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

کد خبر: ۳۰٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha