۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی پرداخت شد

اردبیل - رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در دو هفته گذشته و از محل حمایت از کسب‌وکارهای متأثر از کرونا ۱۰۰ میلیارد تومان منابع به متقاضیان پرداخت‌شده است.

قاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: دولت حمایت مستقیمی را از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا انجام می‌دهد که از اوایل تیرماه پرداخت تسهیلات به این بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در دستور کار قرارگرفته است.

وی سهم ابلاغی به استان را ۵۳۵ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: مشمولان برخورداری از این تسهیلات با مراجعه به سامانه کارا می‌توانند ثبت‌نام تا از این منابع حمایتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل رقم پرداختی به ازای هر نفر نیروی کار را در بنگاه‌های اقتصادی و مشاغل پرتراکم ۱۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد با سه ماه فرصت تنفس و بازپرداخت ۲۴ ماهه به مشمولان پرداخت می‌شود.

رحیمی افزود: متقاضیان بعد از تائید درخواست توسط دستگاه بخشی به بانک عامل معرفی می‌شوند تا به‌تدریج از این منابع نیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: قرار است در ۱۴ رسته و برای ۵۵۰ حرفه که به‌شدت از کرونا آسیب‌دیده‌اند این منابع پرداخت شود که امیدواریم به‌سرعت با جذب سهمیه استان بتوانیم این منابع را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: بنگاه‌هایی که دارای کد کارگاهی و شاغلین بیمه‌شده هستند و از سال گذشته فعال بوده و نیروی کار خود را حفظ کرده‌اند مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا هستند.

رحیمی بیان کرد: با تأکید استاندار اردبیل از دو هفته پیش‌پرداخت این تسهیلات با همکاری بانک‌ها شروع‌شده و امیدواریم در مرحله اول ۲۰ هزار کسب‌وکار دارای کد کارگاهی و بیمه‌ای در استان از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: در حال رایزنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم تا سهمیه بیشتری را به استان اختصاص دهند تا بتوانیم منابع بیشتری را پرداخت کنیم.

کد خبر: ۳۰٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha