۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
مرغداران با افت ورود نهاده ها مواجه هستند/ واکسن نایاب و قیمت آن ۱۰ برابر شد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران زنجان:

مرغداران با افت ورود نهاده ها مواجه هستند/ واکسن نایاب و قیمت آن ۱۰ برابر شد

زنجان- محمدی حصاری مدیر عامل اتحادیه مرغداران زنجان، از افت ورود نهادها به استان زنجان و افزایش قیمت آن به دنبال شیوع کرونا خبر داد.

جعفر محمدی حصاری در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان مرغدار باید مواد اولیه و نهاده را با قیمتی عادلانه و به اندازه مورد نیاز به دست آنها رساند و در میان آنها توزیع کرد.

وی از نادرست بودن یا غیرکارشناسی بودن سیستم توزیع نهاده ها در استان خبر داد و گفت: مقدار نهاده مورد نیاز تولید کنندگان استان مقداری معادل ۳۰ هزار تن نهاده است. این در حالی است که امسال تنها حدود هشت هزار تن نهاده و آن هم با دو ماه تاخیر از بنادر دریافت شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان، از کاهش ۴۵ درصدی حجم تولید مرغ در استان خبر داد و عنوان کرد: جهت حل معضل تولید برای مرغداران باید ترخیص و توزیع کالاها در میان واحدهای مرغداری اصلاح شود.

محمدی حصاری به قیمت واحدهای واکسن اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر واحدهای واکسن حدود ۱۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرده و این در حالی است که کمیاب نیز شده اند و افزایش قیمت و نایاب بودن منجر به ایجاد بازارهای سیاه عرضه می شود.

وی با اعلام خروج تعدادی از تولیدکنندگان از چرخه تولید و تعطیلی آنها افزود: سال گذشته حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته اما امسال این میزان جوجه ریزی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه رسیده و این موضوع به علت خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران زنجان، بیکاری، پرداخت بیمه بیکاری و بحران های اجتماعی را از عواقب تعطیلی واحدهای تولیدی دانست و گفت: وقتی یک واحد تولیدی تعطیل شود به تبع آن راننده، باربری، فروشنده مرغ و چندین نفر دیگر به این صورت بیکار شده و این امر مشکل آفرین می شود.

محمدی حصاری، با اشاره به اینکه از نمایندگان درخواست می‌شود که پیگیری ها و مساعدت های لازم را در این خصوص داشته باشند ادامه داد: مردم و مسئولان باید در کنار تولید کننده باشند و از او حمایت کنند و تصمیم گیری ها باید در جهت حفظ منابع تولید صورت گیرد.

کد خبر: ۳۰٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha