۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
اصناف وضعیت خوبی ندارند؛ پرداخت هزینه کارگر از پس‌انداز کارفرما
رئیس کمیسیون اجتماعی اتاق اصناف مطرح کرد

اصناف وضعیت خوبی ندارند؛ پرداخت هزینه کارگر از پس‌انداز کارفرما

توسطی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف، بابیان اینکه در اثر تحریم و شیوع ویروس کرونا، اصناف و تولیدکنندگان وضعیت خوبی ندارند، گفت: درحال حاضر تعداد زیادی از بنگاه‌های تولیدی از پس انداز خود هزینه کارگران و بیمه آنها را مپردازند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی توسطی، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد : موضوع تحریم ها و شیوع ویروس کرونا ضربات جدی را به حوزه کسب و کار و تولید کشور رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه پایین آمدن قیمت نفت نیز باعث شده که دست و بال دولت در ارائه بسته‌های حمایتی بیش از گذشته بسته شود.

وی با بیان اینکه مشاهده می‌کنیم که همکاران ما در اصناف، بنگاههای تولیدی و شبکه های توزیع در حال هزینه از پس انداز خود هستند، گفت: من به عنوان یک فعال اقتصادی نگران اتمام این پس اندازها هستند در حال حاضر خیلی از بنگاه های تولیدی به وسیله این پس انداز ها هزینه کارگران و بیمه آنها را پرداخت می‌کنند و ما نمی دانیم این مسئله تا کی می تواند ادامه پیدا کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تاکنون مسئولان در راستای حمایت از اصناف و تولیدکنندگان وعده هایی داده اند، ولی تاکنون به صورت عملیاتی اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است، افزود: انتظار نداریم که دولت مثل سایر کشورها حمایت های خاصی از اصناف و تولیدکنندگان انجام دهد ولی در ارتباط با معافیت های مالیاتی دولت می تواند در سال جاری همکاری و تعامل خوبی با اصناف داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد : ارائه وام با سود پایین تر از نرخ بازار به اصناف و تولیدکنندگان راه حل اصلی نیست بلکه صرفا یک مرهم و مسکن است.

کد خبر: ۳۰٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha