۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
گلایه مسئولان محلی از وضعیت شبکه ارتباطات اشتهارد/ اداره ارتباطات البرز: اینترنت قطع نیست ضعیف است
پیگیری گزارش بازار در البرز

گلایه مسئولان محلی از وضعیت شبکه ارتباطات اشتهارد/ اداره ارتباطات البرز: اینترنت قطع نیست ضعیف است

کرج- مردم و مسئولان محلی اشتهارد البرز نسبت به پوشش اینترنت پرسرعت و شبکه تلفن همراه در این منطقه گلایه داشته و تاکید می کنند پیگیری های انجام شده برای رفع این مشکل جواب نداده است ولی مخابرات در پاسخ می گوید اینترنت و شبکه تلفن همراه این منطقه برقرار بوده ولی ضعیف است.

 شیما عبداله خانی؛ بازار: برخورداری از پوشش ارتباطی نظیر اینترنت پرسرعت و شبکه تلفن همراه یکی از مولفه های توسعه در کشورهاست که این موضوع در کشور ما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به گونه ای که امسال خبر از اتصال ۱۰۳۴ روستای کشور به اینترنت پرسرعت داده شد.

البرز نیز از جمله استان هایی است که درزمینه برخورداری از پوشش ارتباطی شرایط مناسبی دارد و جزو ۳ استان نخست کشور در برخورداری از بسیاری از شاخص های تلفن همراه محسوب می شود با این حال هنوز مشکلاتی درزمینه اختلالات آنتن دهی و ضعف سرعت اینترنت در برخی مناطق از جمله برخی روستاهای شهرستان اشتهارد وجود دارد که توسط اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز در حال پیگیری است.

استاندار البرز نیز در دیدار اخیر خود با وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات از پیگیری رفع مشکل عدم آنتن‌دهی شبکه‌های تلفن همراه در نقاط مختلف استان بویژه در روستاهای البرز خبر داد.

به گفته عزیزالله شهبازی، در این دیدار مقرر شد که معاون امور روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به رفع مشکلات نقاط کور روستایی اقدام کند و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز نیز نظارت ویژه‌ای بر روند اجرای این برنامه در روستاها داشته باشد.

تقاضای رفع مشکل آنتن دهی و اختلال اینترنت در اشتهارد
رئیس شورای شهرستان اشتهارد در گفتگویی که چندی پیش با خبرنگار بازار داشت، نسبت به آنتن دهی شبکه تلفن همراه در اشتهارد گله کرده و گفت: موضوع آنتن دهی موبایل در روستاهای ما علی رغم پیگیری هایی که صورت گرفته نتیجه بخش نبوده است.

«حسین قربانی» ادامه داد: در بیشتر روستاهای ما و قسمتی از مسیر به سمت اشتهارد پوشش شبکه تلفن همراه یا بسیار ضعیف است یا در کل وجود ندارد. حتی به دلیل این مشکل بسیاری از دانش آموزان و معلمان در شهرستان امکان استفاده از آموزش های مجازی را نداشتند.

«جمشید خلج» رئیس شورای بخش مرکزی اشتهارد نیز در گفتگو با بازار به برخی مشکلات این منطقه پرداخته و گفت: آنتن دهی ضعیف شبکه تلفن همراه یکی از مشکلات این منطقه است. در مسیر امامزاده سلیمان (ع) تا ابتدای جاده جاروب اصلا آنتن وجود ندارد، در نکوجار هم آنتن دهی بسیار ضعیف است. سال گذشته با حضور شخص استاندار از مدیر ارتباطات سیار البرز درخواست رفع مشکل انجام شد ولی ترتیب اثری داده نشد.

مشکلات پوشش ارتباطی اشتهارد در حال پیگیری است
این بخشی از گله های مسئولان شهرستان اشتهارد در مورد ضعف آنتن دهی تلفن همراه و اختلالات اینترنتی است که توسط خبرنگار بازار از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز پیگیری شد.

در این پیگیری گزارش مدیر پروژه پوشش ارتباطی البرز به خبرنگار بازار گفت: از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با شورای شهر اشتهارد مکاتبه صورت گرفته و رونوشتی از این مکاتبه نیز به استاندار البرز ارسال شده است.

«مسعود شاهینی» اضافه کرد: اکنون مشکل در چند روستا در حال پیگیری و بر طرف شدن است. طبق آماری که از اپراتور ها و فرمانداری شهرستان اشتهارد گرفته شده در همه روستاها بجز روستای قوزلو پوشش شبکه همراهی وجود دارد که در بازدید ها هم مشخص شد.

وی ادامه داد: روستای ایپک همراه اول و ایرانسل را به صورت ۲G دارند و موضوعی که با عنوان نبود اینترنت مطرح می شود در واقع ضعف سرعت اینترنت است.

شاهینی تصریح کرد: پوشش شبکه همراه اول و ایرانسل در شهر اشتهارد ۱۰۰ درصد و رایتل ۹۹.۷ درصد است. شهرک صنعتی هم ۱۰۰ درصد پوشش شبکه دارد و تنها روستای قوزلو در شهرستان اشتهارد پوشش شبکه ندارد. اما ذکر این نکته ضروریست که در صورت وجود اختلال و ضعف شبکه در هر نقطه ای به ما اعلام شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

به گفته مدیر پروژه پوشش ارتباطی البرز نکوجار دارای اینترنت همراه اول ۲G , ۳G است ولی پوشش ۴G ضعیف است. درمورد اپراتور ایرانسل نیز پوشش ۲G , ۳G وجود دارد.

ارتقا سرعت اینترنت در روستاهای البرز
شاهینی تصریح کرد: تمام روستاهای استان از لحاظ پوشش همراهی رصد شده و تعداد روستاهایی که اینترنت ضعیف ۲Gدارند، مشخص و برای ارتقاء اینترنت به وزارتخانه درخواست داده شده و ابلاغیه دریافت و به همراه اول ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه بناست ۹ سایت برای ۱۳ روستای استان ایجاد شود که از ۲G به ۳G و۴G ارتقا یابند، گفت: این موضوع نیز بر اساس اولویت بندی مانند تعداد خانوار روستاها انجام‌می شود و اشتهارد نیز در این ارتقا اینترنت وجود دارد.

شاهینی با اشاره به پوشش شبکه همراهی شهری گفت: شبکه ایرانسل در اشتهارد ، چهار باغ، هشتگرد، نظرآباد، مشکین دشت، کوهسار، محمد شهر، ماهدشت، گلسار، گرمدره و فردیس ۱۰۰درصد، شهر جدید هشتگرد ۹۶درصد، کرج ۹۸ و کمالشهر ۹۶ درصد است . اپراتورهمراه اول هم ‌در همه شهرهای استان پوشش ۱۰۰ درصدی اعلام کرده است.

وی در مورد پوشش همراهی روستاهای استان گفت: دراستان ۴۷۳ روستا داریم که خیلی از آن ها خالی از سکنه و دارای تعداد خانوار پایین هستند اما در روستاهای بالای ۲۰ خانوار که حدودا ۲۶۳روستاهستند، فقط ۸ روستا پوشش شبکه ندارند که سه روستا در۲ ماه آینده پوشش می یابند و مابقی تا اوایل نیمه دوم‌سال انجام‌ می شود.

گفتنی است اخیرا ۹روستای دیگر از استان البرز با سرمایه گذاری بخش خصوصی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند متصل شد که این اتصال منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم در روستاها و کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری، همچنین اشتغال و توسعه پایدار خواهد شد. در عصر کنونی و مخصوصا با شیوع بیماری کرونا و تاکید بر دورکاری و آموزش های مجازی گسترش و ارتقا شاخص های ارتباطی چون اینترنت در تمام مناطق و حتی روستاها مورد تاکید قرار دارد و در البرز نیز مورد پیگیری است.

کد خبر: ۳۰٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha