۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
 ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد هراز نیاز است
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد هراز نیاز است

ساری - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران، پیشرفت فیزیکی بزرگترین سد شمال کشور با عنوان هراز را ۳۹ درصد اعلام کرد و گفت: هشت هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن لازم است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدابراهیم یخکشی ظهر دوشنبه در کارگروه منابع آبی مازندران با اشاره به پیشرفت ۳۹ درصدی سد هراز، اظهار داشت: با تکمیل این سد، میزان ذخیره سازی آب های سطحی در استان به بیش از ۲۷ درصد خواهد رسید.

وی میزان هزینه صرف شده برای اجرای سد هراز را تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هشت هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به طرح های توسعه آب در استان و نیاز دشت هراز به یک میلیارد مترمکعب آب، یادآور شد: برای آبرسانی به دشت هراز، ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب با تکمیل سد تامین خواهد شد.

یخکشی، توسعه تشکل های آب بران را امری مهم بیان کرد و افزود: مابقی آب مورد نیاز دشت بزرگ هراز باید از طریق تکمیل طرح انتقال آب از رودخانه چالوس تامین شود.

وی زهکشی و طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای هراز را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: یک میلیارد مترمکعب آب نیز از طریق قله دماوند برای دشت هراز تامین می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به تشکیل ۲۷ تشکل آب بران در استان یادآور شد: در حال حاضر میزان مصرف آب در استان سالانه ۳.۵ میلیون مترمکعب است که ۷۰ درصد از طریق آب رودخانه ها تامین می شود.

۱۲۰ رودخانه کوچک و بزرگ در مازندران جاری است.

کد خبر: ۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha