۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
گامی برای بهبود وضعیت آب؛ مشارکت بسیج سازندگی در طرح‌های آب بوشهر
بازار گزارش می دهد

گامی برای بهبود وضعیت آب؛ مشارکت بسیج سازندگی در طرح‌های آب بوشهر

بوشهر- در استان بوشهر حرکت‌های جهادی با قدرت ادامه دارد و حالا شاهد همکاری و ‏‬ مشارکت بسیج سازندگی در بهبود وضعیت آب استان بوشهر هستیم.

گروه استان‌ها، بازار؛ استان بوشهر با مشکلات بسیار زیادی در حوزه آب‌رسانی روبرو است و طی سال‌های اخیر این مشکلات بیشتر شده است.

در برخی از نقاط استان بوشهر در برخی از ایام حتی یک قطره آب هم وارد خانه‌ها نمی‌شود و این موضوع نارضایتی مردم این مناطق را در پی داشته است.

وابستگی استان بوشهر به استان‌های همسایه را می‌توان یکی از مهمترین مشکلات تأمین آب در این استان دانست به گونه‌ای که بیش از ۸۰ درصد از آب استان بوشهر را استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌کنند.

یکی دیگر از مشکلات آب استان بوشهر فرسودگی خطوط آبرسانی و هدررفت بالای آب در شبکه‌های انتقال و توزیع آب است که می‌طلبد نسبت به نوسازی و بهسازی این خطوط اقدامات اساسی صورت گیرد.

از اقدامات خوبی که برای بهبود وضعیت آب در استان بوشهر صورت گرفته است، استفاده از ظرفیت و توان بسیج سازندگی استان بوشهر برای کمک در رفع مشکل آب استان است.

کاهش وابستگی به همسایگان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که مد نظر داریم، کاهش وابستگی آبی در استان بوشهر است.

عبدالحمید حمزه‌پور تکمیل سدهای در دست ساخت را یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین آب مورد نیاز در استان دانست و اضافه کرد: توسعه تأسیسات آب‌شیرین‌کن را به عنوان یک اولویت مهم مد نظر داریم.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت آب در استان اشاره کرد و افزود: از همه ظرفیت و توان خود برای بهبود شرایط آبرسانی در استان استفاده کرده و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

طرح‌های آب‌شیرین‌کن با همه ظرفیت‌ها در حال اجرا هستند که بهره‌برداری کامل از این طرح‌ها بخشی از نیازهای استان را تأمین خواهد کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن با همه ظرفیت‌ها در حال اجرا هستند که بهره‌برداری کامل از این طرح‌ها بخشی از نیازهای استان را تأمین خواهد کرد.

بسیج سازندگی به میدان می‌آید
به منظور رفع مشکلات حوزه آب و توسعه زیرساخت‌های آبرسانی در استان بوشهر، شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر و بسیج سازندگی استان در یک تفاهم، برای همکاری مشترک به توافق رسیدند.

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر روز گذشته در نشست با مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: رفع مشکلات حوزه آب استان بوشهر یک ضرورت است که همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر با اشاره به اینکه امسال نیمی از طرح‌های بسیج سازندگی بوشهر در بخش آبرسانی است، اضافه کرد: تلاش جهادی گسترده‌ای برای حل مشکل آب شرب در استان بوشهر خواهیم داشت.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آب فاضلاب و بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم و روستایی بیان کرد: توانمندی بسیج سازندگی برای اجرای طرح‌های حوزه آب به کار گرفته می‌شود.

اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز در این نشست با تقدیر از بسیج سازندگی اظهار داشت: با مشارکت و همکاری بسیج سازندگی شاهد اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم استان خواهیم بود.

۸۰ درصد آب استان بوشهر از طریق استان‌های همسایه و ۱۵ درصد نیز از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود

عبدالحمید حمزه‌پور از طرح‌های آب‌شیرین‌کن به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان بوشهر یاد کرد و ادامه داد: ۸۰ درصد آب استان بوشهر از طریق استان‌های همسایه و ۱۵ درصد نیز از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تأمین می‌شود.

وی از تأمین ۴۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تا دو سال آینده خبر داد و بیان کرد: ۱۵۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به خدمات بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: مشارکت بسیج سازندگی در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای مناطق محروم استان بوشهر با همکاری سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها در نقاط محروم و روستاهای استان مشکلات تأمین آب آشامیدنی برطرف شود.

کد خبر: ۳۰٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha