۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
رگبار و وزش باد در بیشتر مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد

رگبار و وزش باد در بیشتر مناطق کشور

ضرابی، کارشناس هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور وزش باد و رگبار و کاهش دما پیش بینی کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مرتضی ضرابی، با اشاره به اینکه از دیشب جریان‌های هوا در استان‌های ساحلی خزر، شمالی شده است، گفت: امروز و فردا از میزان دمای هوا در استان‌های ساحلی کاسته خواهد شد.

وی برای شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل و مناطقی از استان زنجان، رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد و گفت: البته این پدیده برای فردا کمتر خواهد شد.

ضرابی همچنین برای امروز و فردا در بخش‌هایی از خراسان شمالی، مناطقی از سمنان، شمال خراسان رضوی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کرد و گفت: این پدیده در دامنه‌های جنوبی البرز مناطقی نظیر استان‌های قزوین، البرز و تهران در ارتفاعات دور از انتظار نیست. وی برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی، قم و اصفهان و همچنین در ساعاتی از عصر برای نیمه جنوبی کشور نظیر مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و مناطقی از استان هرمزگان افزایش ابرهای همرفتی به همراه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی کرد.

وی گفت: وزش باد پدیده غالب در نواحی شمالی کشور مانند زابل خواهد بود که موجب بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: برای خراسان شمالی و رضوی، جنوب سمنان و مناطق جنوبی تهران مناطقی از اصفهان، استان قم و خوزستان وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا انتظار داریم.

وی آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز، جزایر قشم، سیری و لاوان، کیش، شرق دریای عمان و همچنین آب‌های دریای خزر را مواج و متلاطم پیش بینی کرد.

کد خبر: ۳۰٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha