۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
اصرار نمایندگان بر بررسی دو فوریت طرح افزایش مالیات بر خانه های خالی

اصرار نمایندگان بر بررسی دو فوریت طرح افزایش مالیات بر خانه های خالی

نمایندگان خانه ملت با بررسی دو فوریتی طرح افزایش مالیات بر خانه های خالی اصرار کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با درخواست سلب فوریت از طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه های خالی، با ۸۰ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

جعفر قادری در موافقت با سلب فوریت از طرح مذکور، گفت: ما نباید مسکن را که از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شده مجددا به کالای مصرفی بازگردانیم، یقینا قانونی که مجلس تصویب می کند باید از بروز مشکلات و ایرادات در زمان اجرا جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه دولت در شرایطی که شدیدا به درآمدهای مالیاتی نیاز داشت این قانون را به دلیل وجود برخی از مشکلات اجرایی نکرد، افزود: مجلس باید هنگام تصویب طرحی زمینه های اجرای آن را نیز فراهم کند از این رو معتقدم طرح افزایش مالیات از خانه های خالی بسیار مهم بوده و باید برای بررسی بیشتر ابعاد آن در کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه، اجتماعی و شوراها مجددا برگشت داده شود چرا که ابهامات زیادی در اجرای آن وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید انتظاری را در میان مردم و جامعه ایجادکنیم که با اجرای این قانون برآورده نشود، متاسفانه جوی ایجاد شده که هیچ کس جرات مخالفت با این طرح را پیدا نمی کند اما معتقدم خروجی مجلس باید رافع مشکلات مردم باشد.

قادری ادامه داد: فوریت طرح مذکور باید سلب شده و کمیسیون ها مجددا در اولین فرصت ابعاد آن را بررسی کرده و سپس در صحن علنی بررسی شود چرا که کار پخته با تاخیر دو هفته ای بهتر از طرح خامی است که با فوریت تصویب شود.

کریمی قدوسی در مخالفت با سلب فوریت از طرح افزایش مالیات بر خانه های خالی، گفت: این طرح می تواند بر بازار اثردهی داشته باشد و یکی از مشکلات مهم آحاد مردم جامعه به ویژه طبقات ضعیف و محروم حل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مسکن در شرایط فعلی به پروژه نفوذ تبدیل شده است گفت: سرمایه دارها از تسهیلات نظام استفاده کرده و با احتکار خانه موجب فقیرتر شدن مردم می شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مذکور بر روی درد اصلی انگشت می گذارند و ۲ موضوع مالیات بازدارنده و ثبت در سامانه املاک و اسکان را مطرح می کند، اظهار کرد: ۴ دوره شاهدم که هربار موضوعی انقلابی مطرح می شود عده ای خدشه وارد می کنند اگر طرح های یک فوریت و دوفوریت نتواند علاج مصیبت مردم شوند گره ای از مشکلات باز نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کارشناسان و مدیرانی که در مجلس حضور دارند نظرات مناسبی درباره افزایش نرخ مالیات بر خانه های خالی ارائه کردند، گفت: مجلس باید در این روزها به سبد امنیت غذایی و مسکن ورود کرده و همچنین مشکلات مردم در حوزه سهام عدالت را با طرح های دو فوریت و یک فوریت حل کند. /

کد خبر: ۲۹٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha