۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
۳۹۵ واحد صنعتی در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف برق همدان مشارکت دارند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

۳۹۵ واحد صنعتی در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف برق همدان مشارکت دارند

همدان – جمشیدی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در استان همدان گفت: ۳۹۵ واحد صنعتی در طرح‌های ذخیره عملیاتی، کاهش اوج بار و ساعات کار برنامه‌ریزی شده شرکت کرده‌اند.

شیرزاد جمشیدی در گفتگو با بازار با بیان اینکه الگوی مصرف برق در ماه‌های گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، اظهار کرد: باید مصرف را مدیریت کنیم تا کمتر از این مقدار باشد.

جمشیدی بر آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت مصرف تاکید کرد و افزود: اگر خانواده‌ها اطلاعات خود را افزایش دهند و وسایل پر مصرف را بشناسند و مصرف خود را بهینه کنند فرزندان خانواده نیز این مفاهیم را می‌آموزند و بکار می‌برند.

وی باتاکید بر اینکه اگر مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت کرده و از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، پاداش می‌گیرند، گفت: مشترکان در این پاداش مشمول تخفیف بهای برق به میزان مصرف کاهش یافته معادل ۵۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این ایام گرم سال ساعات اوج مصرف در روز از ساعت ۱۲ الی ۱۷ و در شب ساعت ۲۰ الی ۲۴ است، ادامه داد: مشترکان باید در این ساعات روش‌های کاهش مصرف برق را در برنامه خود قرار دهند و از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

اگر مردم و مشترکان به درک جمعی در زمینه نحوه استفاده صحیح از برق و انرژی الکتریکی دست پیدا کنند علاوه بر آنکه از فشار بر شبکه برق در زمان پیک بار کاسته می‌شود از خاموشی‌های احتمالی و مقطعی جلوگیری خواهد شد

جمشیدی نصب سایبان برای کولرهای آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی ۲۴ تا ۲۶ و استفاده از نور طبیعی روز از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف برق عنوان کرد و افزود: اگر همه مردم و مشترکان به درک جمعی در زمینه نحوه استفاده صحیح از برق و انرژی الکتریکی دست پیدا کنند علاوه بر آنکه از فشار بر شبکه برق در زمان پیک بار کاسته می‌شود از خاموشی‌های احتمالی و مقطعی جلوگیری شده و سرمایه‌گذاری در صنعت برق راه متعادل‌تری پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با یاداوری اینکه در سال ۹۷ شاهد خاموشی در سطح استان بودیم اما در سال ۹۸ با همراهی مردم خاموشی صورت نگرفت، گفت: امسال نیز فقط با مدیریت مصرف می‌توانیم از خاموشی‌ها پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در استان گفت: ۳۹۵ واحد صنعتی در طرح‌های ذخیره عملیاتی، کاهش اوج بار و ساعات کار برنامه‌ریزی شده شرکت کرده‌اند.

انعقاد ۸ هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکین برق در همدان
جمشیدی با بیان اینکه سهمیه کاهش پیک استان همدان ناشی از اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار ۷۷ مگاوات است، یادآور شد: در این راستا ۸ هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکین مختلف منعقد شده است که امیدورایم کاهش ۷۷ مگاروات برق را محقق کنیم.

وی ادامه داد: از صنایع و کارخانجات، کشاورزان، ایستگاه‌های سی ان جی، مراکز اداری و تجاری که تفاهم‌نامه همکاری طرح‌های پاسخ بار را با شرکت توزیع امضا کرده‌اند، درخواست داریم که به تعهد خود عمل و صنعت برق را در گذر از اوج بار تابستان یاری کنند.

وی عنوان کرد: از ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز تقاضا دارم با توجه به مکاتبه استانداری همدان با کنترل بار سرمایشی و مدیریت دیگر مصارف برقی خود در ساعات اوج بار روز حداقل ۱۰ درصد کاهش را داشته باشند.

کد خبر: ۲۹٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha