۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق طی تابستان ۹۹ در اصفهان
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خبر داد

افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق طی تابستان ۹۹ در اصفهان

اصفهان - مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مرسل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص میزان مصرف برق در شهرستان اصفهان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ الی  ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مردم باید برای جلوگیری از اعمال خاموشی‌ها همکاری لازم را با شرکت برق داشته باشند، ادامه داد: بهترین کمک در این زمینه کاهش مصرف برق از ساعت ۱۲ الی ۱۶ است که می‌توانند استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به حداقل برسانند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه ۷۷ درصد از مشترکین شرکت برق شهرستان اصفهان خانگی هستند و ۲۳ درصد از انرژی را به خود اختصاص می‌دهند، افزود: در این زمینه رشد مصرف برق را به دلیل تامین سرمایش منازل در این بازه زمانی داریم و در نتیجه منجر به افزایش ۴۰ درصدی مصرف برق در ایام پیک می‌شود.

وی افزود: بر اساس الگوی تعیین شده در ماه‌های پیک میزان مصرف برق ۳۰۰ کیلو وات بر ساعت است و در ماه‌های غیر پیک ۲۰۰ کیلووات بر ساعت است.

صالحی تاکید کرد: چنانچه مشترکان این الگوی تعیین شده را رعایت نکنند تعرفه برق آنها با ۲۳ درصد افزایش محاسبه خواهد شد که این امر معادل ۱۶ درصد جریمه می‌شود.

اهدای پنج میلیارد ریال تشویقی به مشترکین پرمصرف اصفهانی
وی با بیان اینکه آن دسته از مشترکینی که بر اساس الگوی تعریف شده مصرف خود را تنظیم کنند و یا کاهش مصرف داشته باشند مشمول دریافت پاداش می‌شوند، گفت: در سال گذشته پنج میلیارد ریال تشویقی به مشترکین پرمصرف اصفهانی اهدا شد که با بستانکاری در قبوض برقشان اعمال شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان  گفت: در سال گذشته ۱۹ درصد از مشترکین پرمصرف و ۸۱ درصد مصرف بهینه برق را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش الگوهای مصرف بهینه برق در مدارس و مهدهای کودک به ۶۰ هزار دانش آموز، حضور در برنامه‌های رادیویی "قند و عسل" و " ب مثل برق مثل زندگی" و حضور مسئولان اداره برق در سخنرانی خطبه‌های پیش از نماز جمعه نقاط مختلف شهرستان اصفهان از اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگسازی بوده است، ادامه داد: در بخش فنی نیز تاکنون هشت هزار تفاهم‌نامه با صنایع، بخش کشاورزی و ... منعقد شده است تا برای کاهش مصرف برق همکاری کنند و در ازای آن پاداش دریافت کنند.

صالحی ادامه داد: سال گذشته حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تشویقی به صنایع و بخش کشاورزی پرداخت شده است و با این امر ۱۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق در این بخش را داشتیم.

وی گفت: آن دسته از صنایعی که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور مصرف برق خود را از ساعت ۱۲ تا ۱۶ کاهش دهند و یا به صفر برسانند هیچ هزینه برقی در این ایام از آنها دریافت نمی‌شود.

جریمه ادارات پرمصرفی که مصرف خود را به میزان ۸۰ درصد کاهش ندهد
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه در ادارات نیز چنانچه از ساعت ۱۱ تا ۱۵ کاهش ۱۰ درصدی مصرف را داشتند مشمول پاداش می‌شوند، گفت: همچنین چنانچه اداره‌ای بعد از ساعت اداری مصرف خود را به میزان ۸۰ درصد کاهش ندهد مشمول جریمه خواهد شد و دستور قطع برق آن اداره را داریم.

وی افزود: همچنین با دریافت حکم از دادستان اصفهان اجازه قطعی برق اصناف را داریم و چنانچه صنفی همکاری نکند با قطعی برق روبرو خواهد شد.

کد خبر: ۲۹٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha