۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
جلوگیری از ضایعات ۳۵ هزار تن شلتوک برنج در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد؛

جلوگیری از ضایعات ۳۵ هزار تن شلتوک برنج در گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با اصلاح ساختار شالیکوبی ها سالانه از ضایعات ۳۰ تا ۳۵ هزار تن شلتوک به برنج در استان جلوگیری شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جهاد کشاورزی گیلان، علی درجانی اظهار داشت: بیش از هزار و ۴۰۰ شالیکوبی گیلان برای تبدیل شلتوک به برنج سفید در فصل برداشت پیش رو آماده شده است.

وی با بیان اینکه یک هزارو ۴۲۵ شالیکوبی فرآیند تعمیر و نگهداری را برای تبدیل حاصل دسترنج شالیکاران گیلانی به برنج سفید در فصل برداشت سپری کرده اند گفت: ۴۷۵ شالیکوبی نیز برای کاهش ضایعات و افزایش بهره وری تجهیز، نوسازی و اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه با تجهیز، نوسازی و اصلاح ساختار این شالیکوبی ها سالانه از ۳۰ تا ۳۵هزار تن ضایعات ناشی از تبدیل شلتوک به برنج جلوگیری شده است اذعان کرد: با این کار از هدر رفت ۶۰۰ میلیارد تومان جلوگیری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از تداوم اجرای طرح نوسازی، تجهیز و اصلاح ساختار شالیکوبی ها، بر اساس اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: طبق این برنامه هر ساله ۲۸ تا ۳٠ شالیکوبی با بهره گیری از تسهیلات بانکی نوسازی و اصلاح می شود.

کد خبر: ۲۹٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha