۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
 پروژه‌های بزرگ آب و برق در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد
در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور

 پروژه‌های بزرگ آب و برق در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

بندرعباس- استاندار هرمزگان از بهره‌برداری پروژه‌های بزرگ صنعت آب و برق در هرمزگان با دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش بازار، فریدون همتی عنوان کرد: مراسم افتتاح این طرح‌ها روز پنجشنبه ۲۶ تیر با حضور رئیس جمهور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس،  ۱۱ طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه‌های حوزه صنعت برق در هرمزگان هستند که افتتاح خواهند شد.

استاندار هرمزگان افزود: فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و بخشی از شبکه دشت میناب و بهره‌برداری از شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل، طرح تامین و انتقال آب به شهرک صنعتی میناب و فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد، پروژه‌های حوزه آب در هرمزگان هستند که به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: بهره‌برداری از  پروژه آب انتقال به شبکه گلخانه ای موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم  پنج هزار نفر و رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه خواهد شد. همچنین  مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از کمبود آب؛ جلوگیری از افت سطح آبخوان، حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین از دیگر اهداف این طرح است.

همتی افزود: طرح قابل افتتاح در بشاگرد نیز منجر به تامین آب شهر سردشت و هشت روستا خواهد شد و از پروژه های بزرگ در این دولت است. در میناب نیز آب مصرفی شهرک صنعتی تیرور از خط اول انتقال آب میناب تامین می شود.

همتی تصریح کرد: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها دو هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه مهم تامین آب با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب اشاره کرد و گفت: تامین آب شهرستان بندرعباس ۹۰ هزار نفر را در شهرستان های خمیر بندرعباس تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر: ۲۹٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha