۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
۹۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای پرداخت به سیل زدگان نهایی شد
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

۹۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای پرداخت به سیل زدگان نهایی شد

والی زاده، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، از نهایی شدن ۹۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای پرداخت به سیل زدگان فروردین ۹۸ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ساسان والی زاده در خصوص عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، به سیل‌های فروردین سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تا امروز بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل نهایی شده است. البته این عدد ۱۴۵۱ میلیارد تومان است که ۹۷۰ هزار میلیارد تومان آن نهایی شده است و کشاورزان سیل زده این خسارت را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین اشاره کرد: کمک‌های بلاعوض کشاورزان خسارت دیده، جدا از تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۱۴۵ میلیارد تومان است و کشاورزان از آن بهره مند شده‌اند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دیدار وزیر جهاد کشاورزی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این دیدار درباره خروج ذخایر دام و ادوات کشاورزی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. همچنین در خصوص موضوع تجارت دام با هدف حمایت از تولید داخل و صیانت از بازار، قرار است اقداماتی صورت گیرد.

والی زاده با بیان این که در هفته جاری شورای راهبری فناوری اطلاعات را برای راه‌اندازی سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات بخش کشاورزی را برگزار کردیم، درباره اهمیت این موضوع توضیح داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور پراکندگی داده‌ها و اطلاعات است و حتی نوعا شاهد تناقضات این اطلاعات هستیم و این مسائل می‌تواند منشا تصمیم سازی غلط باشد و باعث ایجاد رانت شود و در نهایت تصمیم سازی برای کشاورزی را با چالش مواجه کند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، راه‌اندازی سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات است؛ این سیستم هم نیاز کشاورزان را برطرف می‌کند و هم نیازهای حاکمیتی را برای تصمیم سازی و سیاستگذاری مرتفع خواهد کرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با تشریح عملکرد سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات، بیان کرد: در این سیستم همه اطلاعات احصاء می‌شود، مدل رفتاری ایجاد می‌کند و به مسئولین تحلیل ارائه می‌دهد که در این رابطه می‌توان به اطلاعات مرتبط با مزیت‌های هر منطقه و اطلاعات سابق سطح زیر کشت اشاره کرد.

وی با اشاره به تداوم حمایت‌های یارانه‌ای از تولید بذر، بیان کرد: این موضوع در حوزه زراعت بسیار اهمیت دارد زیرا کشاورزان را در کاشت محصول کمک خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: هفته آینده شاهد افتتاح حجم عظیمی از طرح‌های گلخانه‌ای، توسعه اراضی شیب‌دار و کشت‌های گلخانه‌های مرتبط با فرمان رئیس جمهور خواهیم بود.

والی زاده درباره گرانی مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: موضوع قیمت ناظر بر تصمیماتی است که در وزارت صمت اتخاذ می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی تصمیم‌گیر اصلی نیست. اما درباره موضوع تولید مرغ که مرتبط با این وزارت جهاد است، هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص توزیع مرغ گفت: در یک هفته اخیر، حجم عظیمی از مرغ از ذخایری که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی بود، در میادین توزیع شده و این باعث تعدیل قیمت مرغ شده است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، به موضوع نهاده‌های طیور اشاره و بیان کرد: به لحاظ جو و ذرت مشکلی نداریم. در خصوص سویا، بانک مرکزی منابع ارزی بسیار خوبی اختصاص داده است و در حال حاضر کارخانه‌ها تا ۸ هزار تن کنجاله سویا تحویل می‌دهند که این نهاده‌ها اثر مستقیم روی قیمت خواهد داشت.

وی درباره تخم مرغ هم گفت: برای تعدیل قیمت تخم مرغ، صادرات این محصول ممنوع شده است. بنابراین با مجموع این سیاست‌ها، قیمت مرغ و تخم مرغ در حال واقعی شدن است.

کد خبر: ۲۹٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha