۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
ضرورت بررسی حل مشکلات گرانی در کمیسیون های تخصصی مجلس
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد؛

ضرورت بررسی حل مشکلات گرانی در کمیسیون های تخصصی مجلس

شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس پیشنهاد کرد؛ چنانچه موضوعات مربوط به مسائل اقتصادی بخصوص بحث ساماندهی بازار ارز ابتدا در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی و موشکافی دقیق قرار گیرد و خروجی آن به قوای سه گانه ارایه شود، اثر پذیری بیشتری خواهد داشت.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: حساسیت نسبت به ساماندهی بازار ارز و جلوگیری از رشد قیمت ها در این بازار تا جایی است که دیروز نخستین جلسه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور ترکیب جدید مجلس یازدهم برای ایجاد راهکاری درست و اساسی آنگونه که مشکلات اقتصادی بویژه گرانی ارز حل شود برگزار شد. در این جلسه هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بازار انجام  و قرار است برگزاری جلسات مستمر شورای ‌عالی هماهنگی با حضور سران قوا و اعضا انجام  شود.

اقبال شاکری در گفتگو با «بازار» درباره جزئیات آغاز به کار کارگروه ساماندهی بازار ارز که قرار است با حضور نمایندگان ۳ قوا برگزار شود گفت: از آنجایی که این جلسه هنوز برگزار نشده است بنابراین نمی توان نسبت به این موضوع اظهار نظر کرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد من به رئیس مجلس شورای اسلامی این است که مباحث مربوطه به مسائل اقتصادی بویژه مسئله گرانی نرخ ارز بهتر است ابتدا در کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح و مورد واکاوی قرار گیرد و سپس به سران سه قوا ارسال شود، افزود: با توجه به تاثیر گذاری نرخ ارز بر اقتصاد کشور و خانوارها، بنابراین موضوع مهار قیمت ها در بازار ارز و راهکارهای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی ابتدا باید در کمیسیون های تخصصی چون کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه، عمران، صمت، کشاورزی و انرژی مطرح و با خرد جمعی نتایج این جلسات به رئیس مجلس ارایه شود تا در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی کشور روی آن بحث شود.

شاکری هدف از چنین پیشنهادی را حل فوری مشکلات در بازار ارز که منجر به گرانی کالا و خدمات در بازار و مشکلات تولید و ...می شود، عنوان کرد و افزود: معمولا در کمیسیون های اقتصادی (تخصصی) برنامه و بودجه، عمران، صمت، کشاورزی و انرژی هر از چند گاهی وزرا و یا نمایندگان سازمانها، ارگانها و دستگاههای دولتی در کمیسیون های مربوط  حضور دارند و مشکلات حوزه اقتصاد در این جلسات رصد می شود با این وجود تشکیل کمیته ای در قالب بررسی مشکلات اقتصادی بخصوص گرانی ارز در کمیسیون های تخصصی ضروری است تا راهکاری اصولی برای حل چنین مشکلاتی به کارگروه حل مسائل ارزی ارایه شود.

گفتنی است؛ دیروز جلسه مفصلی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزرای جهاد کشاورزی، نفت و صمت داشتیم که جمع‌بندی بسیار خوبی انجام شد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره  با بیان اینکه "تلاش کردیم هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بازار انجام شود"، گفته است: برگزاری جلسات مستمر شورای‌ عالی هماهنگی با حضور سران قوا و اعضا انجام خواهد شد.
قرار است کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان قوای مقننه، قضائیه و با محوریت دولت، از امروز ۳ شنبه کار خود را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کند.

کد خبر: ۲۹٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha