۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
وصول مالیاتی ۲۷۰ میلیارد تومانی طی سال ۹۹ در آذربایجان غربی
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خبر داد

وصول مالیاتی ۲۷۰ میلیارد تومانی طی سال ۹۹ در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از وصول مالیاتی ۲۷۰ میلیارد تومانی طی سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن کوماسی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت درآمد مالیاتی استان در محل اداره کل امور مالیاتی اظهار داشت: وصول مالیات در استان طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۵ درصد رشد داشته و به مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده است که از این لحاظ در رتبه هفدهم کشور قرار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه سه معیار رشد وصول، تحقق درآمدهای مالیاتی و سهم ریالی وصول از مالیات کشور از فاکتورهای موثر در بررسی جایگاه وضعیت مالیات ستانی هر استان است، اظهار کرد: آذربایجان غربی در کشور از نظر تحقق درآمد جایگاه ۲۷ و از نظر وزن مبلغی مالیات جایگاه ۲۵ را به خود اختصاص داده است.

کوماسی ادامه داد: به عبارتی از هر هزار ریال مالیات دریافت شده در کشور، سهم وصول استان تنها ۸۵ ریال یعنی معادل کمتر از یک درصد کل کشور است. 

رسیدگی به جرایم مالیاتی در سه شعبه از دادگاه های استان
وی با اعلام اینکه با مساعدت و دستور رئیس کل دادگستری استان سه شعبه از دادگاه های عمومی در شهرستان های ارومیه، ماکو و پیرانشهر برای رسیدگی به جرایم مالیاتی اختصاص یافته، ادامه داد: پرونده های بزرگ مالیاتی در استان تشکیل شده که در مرحله بررسی و اقدام و رسیدگی قضایی جهت وصول حقوق دولت هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به توافق ۶۷ درصدی صاحبان مشاغل استان با امور مالیاتی به واسطه ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال ۹۷، گفت: با توافق های صورت گرفته، علاوه بر رضایت مودیان، کارکنان امور مالیاتی نیز وقت و انرژی بیشتری صرف شناسایی مودیان جدید و رسیدگی به پرونده ها دارند.

شناسایی ۵۲ پرونده تراکنش های مشکوک بانکی
وی با بیان اینکه ۵۲ پرونده با گردش حساب بالای ۲۰۰ میلیارد تومان توسط کمیته پایش تراکنش های مشکوک بانکی شناسایی شده است، افزود: آذربایجان غربی در کشور از نظر رسیدگی به پرونده های مالیاتی در جایگاه دوم قرار دارد.

کوماسی از وجود ۱۶۰ هزار پرونده مشاغل، ۲۹ هزار پرونده ارزش افزوده و ۲۱ هزار پرونده شرکت در اداره کل امور مالیاتی استان خبر داد و اضافه کرد: در زمینه استرداد مالیات نیز جزو استان های سوم تا چهارم کشور هستیم و افتخار حمایت از صادرات و تولیدکنندگان را داریم.

کد خبر: ۲۹٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha